9 mei 2023 Bazas-Captieux 18,5 km

9 mei 2023 - Captieux, Frankrijk

Gisterenavond gewoon lekker gegeten bij de Aziaat, we waren de enige gasten, ik begon me al een beetje zorgen te maken over de versheid van het eten als er zo weinig gasten zijn, maar na een tijdje stond de telefoon roodgloeiend en werd er best veel eten afgehaald😄gelukkig maar! Doet me denken aan de Chinees in ons dorp, daar zou je echt nooit gaan eten tenzij je hopeloos bent, maar er wordt wel veel afgehaald, nou wij waren gisteren een soort van hopeloos🤣maar was lekker!

Kip curry en kip met groenten, lekker hoor! Leeg Aziatisch restaurant🧐

Daarna heerlijk geslapen en vanmorgen met hoge verwachtingen naar ons deftige ontbijt, het begon deftig en verder ook gewoon lekker hoor! Echt niks te klagen…

Ons Koninklijk ontbijt, hoge verwachtingen👑

Gelukkig drukte die Aziaat van gisterenavond het dagbudget behoorlijk…🤓Heel jammer we vertrokken vanmorgen meteen in de regen, even langs de supermarkt en daarna meteen onze blauwe monstercapes aan, echt heel de dag regen, niet leuk….

Heel de dag op een spoorwegtraject Heel de dag regen😭
We liepen over een oud spoorwegtraject heel de dag rechtdoor saai, maar wel gemakkelijk… en best goed voor onze spieren na twee dagen klimmen en dalen. Gelukkig wel geregeld een bankje, dus toen het een beetje regende ipv veel in de regen geluncht en onze Nescafé opgedronken… niet leuk….Nescafé in de regen😭 Pff picknick in de regen..
Het is dat ik perse te voet naar Santiago wil😇en William gaat heel graag gezellig met mij mee🥰maar het is best afzien….Heel de dag de Koekoek gehoord, leuk! En drie reeën  gezien, heel leuk! Jammer dat ik mijn camera niet bij heb…mijn mobiel had ik door de regen te laat bij de hand… maar toch heel leuk! Daar konden we weer even op “teren” tijdens deze natte best saaie wandeling. Op een gegeven moment werden we ingehaald door een snelle pelgrim uit Montréal, hij was in Parijs vertrokken, en liep door naar Santiago. Wij gingen niet zo snel vandaag…. Rond 14.30uur liepen  we  Captieux binnen nog steeds in de regen…een tijdje in de kerk gezeten en droog gepicknickt. Altijd leuk😇

Gelukkig droog picknicken in de kerk van Captieux
Nu in het dorpscafé. Ook altijd leuk!

Dorpscafé in Captieux, best gezellig!

Vanaf 17 uur kunnen we op ons overnachtingsadres voor pelgrims terecht, daar eten we met de familie mee, leuk!

1. Marie-José:
    9 mei 2023
    Stoer hoor, in de regen, volle bepakking en regencape aan.
    Hier vandaag ook een natte wereld.
    Succes maar weer.
  2. Lia en William:
  3. Nandy Broekhoven:
    9 mei 2023
    Als je morgen naar roquefort loopt kan ik je café de la paix aanraden voor lunch en ook voor diner. Niet duur en goed eten.
  4. Lia en William:
    9 mei 2023
    Dank je! Gaan we doen! Wij doen het rustig aan, en zijn daar overmorgen😊
  5. Jenny:
    9 mei 2023
    Heel dapper van jullie! Hopelijk is het morgen weer droog. Nog heel veel wandelplezier.
  6. Lia en William:
  7. Adrienne Goris:
    9 mei 2023
    Die foto met jullie regencape is wel geweldig hoor, om in te lijsten😁. Plezier weer morgen!😘
  8. Lia en William:
  9. Tante Jenny:
    10 mei 2023
    Bij ons was het gisteren ook heel de dag regenen knap hoor van jullie
  10. Lia en William:
    12 mei 2023