7 oktober 2023 Belorado - Villafranca Montes de Oca 13 km

7 oktober 2023

Gisterenavond Belorado nog in geweest en pizza gegeten op het plein, leuk er zaten ook veel Spanjaarden en pelgrims te herkennen aan de sandalen of slippers🤣

Pantoffelparade  Kaartavondje
Deze dames zaten een kaartspel te doen en ondertussen druk te praten, als je dat zo hoort lijkt het of iedereen aan het woord is en niemand luistert🤔zo een andere wereld….wat mij ook opvalt is dat die Spaanse oude dames allemaal geverfd haar hebben en daardoor zijn ze echt niet mooier geworden😂

Oud hotelletje
Wij sliepen in een heel knus Spaans hotelletje, op de zolder wel een beetje laag voor William hij moest bukkend lopen en toch nog een keer zijn hoofd flink gestoten… maar heerlijk rustig, dus heel goed geslapen😴niet William rustig maar in het dorp was het rustig😂

Kerkje van Belorado  Vieze versleten schoenen

Lekker ontbeten even langs de bakker en om 9 uur liepen we het dorp uit🌞

Even langs de bakker
Wachtend op onze beurt bij de bakker zat er een señorita van een jaar of veertig op de enige stoel die er stond, ze was mij zo eens aan het bekijken en bood mij de stoel aan, we waren net op pad maar blijkbaar dacht ze dat ik het nodig had👵🏻ik no no no met zo’n rugtas op een stoel gaan zitten is moeilijker dan blijven staan😂toen zij aan de beurt was liet ze ons voorgaan, tijd zat zeker… wij trouwens ook we hadden een rustdag van 13 km….

Speeltuintje  Energie over😂
Ik was bang dat ik energie over zou houden op deze rustdag heb me daarom even uitgeleefd in de speeltuin van Tosantos😊wel een beetje overmoedig, want 13 km berg op in 31 graden zonder schaduw en een rugtas van 10 kg op je rug is toch nog best iets doen….

Eindeloos..  William in de verte

We lopen nog steeds in de graanschuur van Spanje, maar in de verte komen er weer beboste bergen aan dat is voor morgen een flinke klim van 12 km😳Vandaag hadden we de tijd en dat is ook heerlijk, terrasje gezeten en een tijdje in het kerkje van Espinosa del Camino gezeten, mooie muziek op de achtergrond, kaarsje aangestoken en een stempel in ons paspoort gezet.

Mooie sfeer😊  Kaarsje aangestoken😇

Een bijzonder moment😇Daarna doorgelopen naar onze herberg, een oud ziekenhuis dat hebben we al meer meegemaakt, maar ik verwacht hier niet dat we in de operatiekamer zullen ontbijten😂maar dat zien we morgen….

Leuk hotel!  Luieren
De patiënt ligt al te rusten🤣Wel een beetje decadent wij slapen in een tweepersoonskamer met eigen badkamer, maar onze deur zit in een slaapzaal met stapelbedden… nouja we zijn ook geen 30 meer….de meeste die daar liggen trouwens ook niet…

Lekker gegeten  IJsje

We hebben hier net in het restaurant al warm geluncht menu del dia, was weer heerlijk! Het dessert van William een klein bakje ijs viel hem wat tegen dat stopt hij in een holle kies😂zo kan hij er wel tien op🤣ik had Tiramisu, lekker maar niet zo lekker als mijn dochters hem maken😍

Bouwval..
Nu lekker suffen en zo nog het dorp in voor inkopen, want het wordt een zware dag morgen en we komen niks tegen. We kunnen ook geen slaapplek vinden voor morgen dus we vertrekken op de bonnefooi en zien wel hoe het loopt…Al iets meer groen