10 mei 2023 Captieux-Bourriot 23,5 km

10 mei 2023 - Bourriot-Bergonce, Frankrijk

Het pelgrimsovernachtingsadres van gisteren was nogal een groot contrast met de chambres d’ hôtes van eergisteren…we zijn ook nog maar een paar dagen onderweg en dat is altijd een beetje schakelen…..het zag er allemaal wat groezelig uit…

Aangekomen op ons adres in Captieux🧐 Schoenen en sokken laten drogen
En hoe ik erbij kwam weet ik niet, maar mee eten met de familie zoals ik had gedacht, was samen eten met William, heel gezellig hoor!

Onze avondmaaltijd
Niet echt goed geslapen en na ons ontbijtje waren we blij dat we weer op pad konden, lekker de frisse lucht in! Even langs de boulangerie voor een stokbroodje en daarna het spoorwegtraject weer vervolgen, echt heel lang alleen maar rechtdoor gelopen, wel lekker wandelweer!

Picknick op een boomstam, gezellig hoor! Toch wel een beetje moe

Zoals meestal geen bankjes onderweg, wel even geluncht op een boomstam😊na het spoorwegtraject kwamen we in de velden terecht, eindeloze velden….. en regen…. We hadden het eigenlijk best wel gehad… gelukkig waren de laatste kilometers weer wat door de bossen, bij Petit Bétéra een jachthut hebben we nog best een tijd op het terras gezeten

We komen heel de dag niks of niemand tegen, maar nu toch een terrasje gevonden🤣
niet dat dat open was hoor… privé-eigendom maar uitgestorven, ik vond het er heel idyllisch William vond het een oude vieze bende… mijn handen jeukten om aan de slag te gaan daar, die van William niet… soms moet je door de bende heenkijken🤣zo’n mooi plekje! Rond 15 uur liepen we Bourriot binnen.

Het kerkje van Bourriot
Bij het kerkje zat een Belgische pelgrim, hij slaapt hier op hetzelfde adres als wij, verder hebben we heel de dag niemand gezien. Nu even douchen, wasje doen, stukje schrijven en relaxen. Er wordt voor ons gekookt, straks eten we hier met z’n allen er zijn ook nog twee Franse pelgrims aangekomen. Ik heb hoge verwachtingen onze gastvrouw zag er een echte keukenprinses uit😊

1. Marie-José:
    10 mei 2023
    Grappig dat je soms verwachtingen hebt en het heel anders uitpakt, zo herkenbaar 😀.
    In ieder geval hoop ik dat jullie vanavond lekker hebben gegeten bij de keukenprinses!
    Succes en een mooie wandelroute morgen.
  2. Lia en William:
    12 mei 2023
    Is gelukt!
  3. Carola:
    11 mei 2023
    Wat zijn jullie toch sportief!
    Heel veel plezier samen en hopelijk vanaf nu mooi weer, lekkere bedden om te ontspannen en gezellig samen eten. 🥰
  4. Lia en William:
    12 mei 2023