8 oktober 2023 Villafranca Montes de Oca Atapuerca 18 km

8 oktober 2023 - Atapuerca, Spanje

Gisterenavond nog inkopen gedaan en een tijd op een bankje in het dorp gezeten, honger hadden we niet meer…

Kerk met ooievaarsnesten  Huisarts
Echt heerlijk geslapen en vanochtend na een koffie met croissant weer vertrokken.

Zonsopkomst vanuit onze kamer🌞

De zon kwam net op en het was nog best fris, we begonnen meteen met klimmen dan heb je het zo warm…we zaten al op 945 meter en moesten klimmen naar  1162 meter best heftig, maar we lijken in topconditie😊

Kofferbak verkoop  Klimmen door de bossen
Boven op de top weer een kofferbak verkoper, maar wij hadden ons noodrantsoen bij😊Zo leuk we lopen weer door de bossen! Maar niet te doen we lopen steeds in zwermen muggen…. Onmogelijk om te stoppen om te picknicken…ik sta al helemaal onder de beten… dus doorlopen maar….

Afdaling in het bos  Creativiteit onderweg👩🏻‍🎨

Verder een prachtige tocht, iemand is hier wat langer blijven hangen en is creatief bezig geweest👩🏻‍🎨toen waren er vast minder muggen..Om de muggen te verjagen sla ik soms met mijn stokken heen en weer, waarschijnlijk mijn oog geraakt, want ik heb een blauw oog😏zou niet weten waar dat anders vandaan komt…..Zo liepen we best een tijd op hoogte door de Montes de Oca, mooi!

Klooster in San Juan de Ortega

Bij het klooster van San Juan de Ortega hebben we koffie gedronken en ons oude stokbrood van gisteren opgegeten met kaasjes erbij best te doen😊na deze stop was het weer even opstarten, maar prachtige route waar gewaarschuwd werd voor wilde zwijnen en de jacht daarop, en de jagers waren bezig hoorde we aan de jachthoorns en de schoten….maar we leven nog🤣

Voortuin in Agés
In Agés nog een colaatje gedronken ondertussen is het weer heel warm 31 graden🌞Het laatste stuk naar Atapuerca was echt weer heel warm, nergens schaduw dus door ploeteren… We lopen constant naar het westen dus zijn vooral aan onze linkerkant verkleurd😂

Kerk van Atapuerca  Op weg naar Atapuerca

Er zijn best veel, maar niet te veel pelgrims onderweg, iedereen is vriendelijk en constant zeggen we bon Camino een gezellige rustige sfeer😇vandaag ook een stel met een dochter in een rolstoel gezien een stel met een kind van 1 ofzo, het gezin met de twee kinderen loopt ook zo’n beetje met ons op, die zien we geregeld en die kinderen hebben een energie, behalve de gewone route rennen ze alle kanten op, mooi om te zien😊

Onze auberge  Onze douche
Wij zijn weer in onze albergue aangekomen, simpel maar helemaal goed voor ons! We waren al blij dat we ergens plaats hadden🤓Helaas geen WiFi en gisteren ook al heel slecht😏hier geven ze er een mooie draai aan…

Positieve draai🤓

Net gegeten in het dorpsrestaurant menu del dia voor ons twee 28 euro drie gangen fles wijn en water, hoe kan het…. Morgen lopen we naar Burgos, meteen onze laatste wandeldag en we vinden het jammer wat zou het leuk zijn om door te lopen naar Santiago! Maar logistiek gezien handig om hier te stoppen en volgend jaar verder te gaan🤓Nu ook nog best een onderneming om terug bij onze auto in Saint Jean Pied de Port te komen, maar dat is William aan het regelen, komt dus zeker goed🥰

1. Lilliane:
    8 oktober 2023
    Jullie hebben het echt goed gedaan deze vakantie! Wat fijn dat je je nu veel beter voelt dan vorige keer aan het einde. Succes met de laatste etappe.
  2. Lia en William:
    8 oktober 2023
    Gaat zeker lukken! Morgenavond slapen we in Burgos, ook leuk!
  3. Marie-José:
    Ik vind jullie toppers!
    Een blauw oog en muggenbeten, maar geen belemmering om morgen jullie laatste tocht van deze periode te starten.
    Zet hem nog 1 x op na een goede nachtrust.
  4. Lia en William:
    8 oktober 2023
    Wij gaan ervoor! Morgenavond slapen we in Burgos, het hotel is al geboekt😎
  5. Marga:
    8 oktober 2023
    Wat fijn dat jullie zo goed, zonder blessures, hebben kunnen lopen! Santiago komt steeds dichterbij!😇
  6. Lia en William:
    8 oktober 2023
    Zeker volgend jaar zijn we er🥰
  7. Elly mol:
    8 oktober 2023
    Lia en William,wat een prestatie van jullie !! Geweldig goed hoor, morgen de laatste wandeldag, succes hoor ! Alvast een hele goede terugreis en volgend jaar weer verder !
  8. Lia en William:
    9 oktober 2023
    Dank je! Zo leuk om te doen!
  9. Lia en William:
    Heeft Ad het gehaald gisteren? Zag het pas gisteravond op fb 🤓
  10. Elly mol:
    9 oktober 2023
    Ja hij heeft het gehaald,was heel zwaar, hij denkt dat dit de laatste keer was !! Groetjes van ons !
  11. Lia en William:
    9 oktober 2023
    Nou knap hoor! Wie weet staat hij volgend jaar weer te springen😊groetjes van ons!
  12. Marianne:
    9 oktober 2023
    Heel veel succes op je laatste Camino-dag van dit jaar. Tot snel
  13. Lia en William:
    Dank je Marianne!
  14. Marianne Timmermans:
    9 oktober 2023
    Knap gedaan weer! Wat zullen jullie een voldaan gevoel hebben. Leuk weer om jullie verhalen te lezen. Goede terugreis en tot snel🤗
  15. Lia en William:
    9 oktober 2023
    Dank je Marianne! Ja super dat we nu hier zijn!
  16. Velterop, marthy:
    10 oktober 2023
    Hoi lieverds, jullie hebben behoorlijk afgezien zo te lezen.Knappe prestatie geleverd. Shapoo 👍
    Nu weer terug naar huis zodat de voetjes en spieren weer even kunnen herstellen. Goede reis terug. 💋
  17. Lia en William:
    10 oktober 2023
    Dank je Marthy! Inderdaad af en toe flink afzien, maar wat hebben we genoten!