8 mei 2023 Auros-Bazas 18 km

8 mei 2023 - Cadillac, Frankrijk

De pizzeria gisterenavond was een pizza to go, William houdt niet van pizza maar bij gebrek aan iets anders is hij er toch twee gaan halen🍕gezellig opgegeten in de tuin. William heeft ondanks dat hij het niet lekker vindt toch nog geholpen die van mij op te krijgen😂

Pizza to go, William houdt niet van pizza🍕

Daarna vroeg in bed gedoken, het was een vermoeiende dag😴Vanmorgen ontbeten met pancakes en lekkere koffie.

Vanmorgen pancakes als ontbijt, gelukkig met lekkere koffie😊

om 9.15uur zijn we weer vertrokken, eerst langs de bakker voor een baquette, even bij de kerk binnen en toen het dorp uit. Het was lekker wandelweer, niet zo benauwd als gisteren en het was een prachtige route!

Wilde orchideeën, prachtig!Heerlijk wandelweer en prachtige route
Tijdens onze picknick nog een Nederlandse pelgrim gesproken die al maanden onderweg was, altijd leuk! Wij doen het dit jaar ivm de blessures van vorig jaar rustig aan, minder kilometers en meer luieren onderweg😊Meer in de buurt van Brouqueyran
Met het mooie weer van dit moment is dag goed te doen🌞Het is hier vandaag Victory in Europe day een vrije dag dus. In Bazas was het markt en behoorlijk drukMarkt in Bazas, vandaag Victory in Europe day
altijd even wennen na de rustige omgeving van heel de dag, maar gezellig! Eerst de kathedraal bekeken en toen naar de office du tourisme om een stempel in ons pelgrimspaspoort te laten drukken, daarna genoten op een terrasje😊heel veel Brocante winkels hier, altijd leuk! Maar toch maar niet gaan neuzen.. ik kan  toch niets kopen… onze rugtassen zijn al zwaar genoeg🤨 We slapen op “stand” vanavond, hele deftige chambres d’ hôtes met mooie bloemen uit de tuin op onze kamer.

Prachtige bloemen uit de tuin op onze kamer

Wij verwachten hier morgen een vorstelijk ontbijt😊Nu gaan we even terug de stad in om als het lukt iets te eten. Het schijnt dat er veel gesloten is behalve een Aziatisch restaurant, die houden geen rekening met Franse feestdagen, dus we gaan eens kijken.

1. Marie-José:
    8 mei 2023
    Fijn te lezen dat het begin weer is gemaakt en jij de verslaglegging weer doet.
    Alsof ik toch een beetje met jullie mee loop🤭.
    En je hebt ook oog voor schitterende bloemen.
    Geniet van jullie avontuur en mooie wandelkilometers gewenst!
  2. Lia en William:
    9 mei 2023
    Ik houd van bloemen! We zijn aan het genieten!
  3. Helene:
    8 mei 2023
    Rustig aan maar hoor dan maar een jaartje later in Santiago aankomen😉
  4. Lia en William:
    Zo is het😇
  5. Alice:
    9 mei 2023
    Geweldige tocht toegewenst Lia!
  6. Lia en William:
    Dank je!