9 mei 2018 Cravant - Arcy sur Cure 15,5 km

9 mei 2018 - Cravant, Frankrijk

Vanmorgen vroeg opgestaan, we wilden wel weer weg hier, hoewel we een korte route hadden, dus tijd genoeg....na een simpel ontbijtje nog even Cravant bekeken, en langs de supermarkt voor onze lunch, die was hier gelukkig....

Boterbloempjes

Meteen weer klimmend het dorp uit, een prachtig pad! Al snel liepen we het volgende dorpje Accolay binnen, dit was vroeger een pottenbakkersdorp, aan het begin van het dorp stond een kunstwerk dat daar aan herinnert, niet echt mooi vonden wij....Wij hadden zin in koffie, het hotel was gesloten, maar we mochten van de vriendelijke eigenaar toch koffie drinken op een lounge bank in het restaurant, heel erg lief! En lekker!

Een tijdje later in het bos zagen we onze Franse medepelgrim, gisteren niet meer tegen gekomen, maar nu dus wel, hij heet Jean Yves, we zijn een tijdje samen opgelopen, toen we het bos uitkwamen zaten de Duitse pelgrims uit ons hotel ook te pauzeren, wij en Jean Yves ook.

Jean Yves en William

De rest ging door en William en ik zijn een tijd blijven zitten, genietend van de omgeving, wij liepen vandaag minder km dus alle tijd....later in  Bessy sur Cure een tijd aan het water gezeten, echt mooi hier!

Bessy sur Cure, prachtig!

Al vroeg in de middag liepen we Arcy-sur-Cure binnen, een leuk stil dorp...ons hotel was nog niet open dus in de tuin gewacht, en nu lekker binnen, gedoucht, verhaaltje schrijven en wat luieren.....gelukkig kunnen we hier vanavond wel warm eten.....

Een Bourgogne in de Bourgogne

Morgen onze laatste wandeldag naar Vezelay, en dan vrijdag proberen met het openbaar vervoer terug bij onze auto te komen.....als die er nog staat.....met alles erop en eraan.....maar eerst nog maar genieten van onze laatste wandeldag! Daarna kijken we verder!

1. Jan en Lenie:
    10 mei 2018
    Jullie naderen het einddoel van deze periode. Goed gedaan. Gelukkig hebben jullie het weer wel mee gehad, tenminste zo lijkt het uit de verhalen.
    Vezelay-Poussery, dwars door het Parc National de Morvan, mooi natuurgebied, is pakweg 80 km wandelen. Iets voor de volgende periode?
    Succes met de thuisrit.