8 mei 2018 Chablis - Cravant 25 km

9 mei 2018 - Cravant, Frankrijk

Echt een hotel naar mijn hart, hotel Bergerand, wat een prachtig oud pand! En het staat nog te koop ook! Voor 650.000 euro kun je aan een "ik vertrek" verhaal beginnen, gelukkig zijn wij geen "dromers" maar snap dat er mensen zijn die dit helemaal zouden zien zitten.....wij of vooral William zag vooral heeeeel veel werk...... veel achterstallig onderhoud, maar het heeft iets die chic van vroeger! Echt iets moois van te maken! En er kan vast nog wel iets van de prijs af......

We slapen in kamer 9

We hebben samen met onze gastvrouw en een echtpaar bikers ontbeten, was allemaal helemaal prima verzorgd! Het beste ontbijt tot nu toe in Frankrijk! Hotel Bergerand  is eigenlijk geen hotel meer, maar een chambre d' hotes, vandaar de "huiselijke sfeer" die ze wilde creëeren, was gezellig! Daarna nog even een rondleiding door de wijnkelder, prachtig!

Vertrek uit Chablis!

Later dan onze bedoeling was, pas om 10 uur vertrokken we uit Chablis.....nee we hadden niets geproefd in de wijnkelder....

We moesten meteen flink bergop, door de wijngaarden, en het was al behoorlijk warm, maar prachtig!

Druiven druiven druiven..

Wat een vergezichten, wat een ruimte! Later waren we de wijngaarden voorbij en was het ineens een heel ander landschap, ook heel mooi! In St-Cyr-Les Colons uitgebreid gepicknickt in de schaduw van de kerk, wat een stille dorpjes.....heeft altijd wel iets!

We Zijn er bijna....

Een prachtige route, maar we waren toch blij dat we eind van de middag Cravant binnen liepen, een hele warme dag en het rommelde al een beetje, onweer en regen.....maar we waren op tijd in ons hotel! Beetje raar plek, maar goed we konden slapen! Eten niet, dus onze pinda's maar opgegeten.....jammer er was ook geen WiFi, dus kon mijn verhaal niet schrijven, vandaar een dagje later....