10 mei 2018 Arcy sur Cure - Vezelay 25 km

10 mei 2018 - Arcy-sur-Cure, Frankrijk

We zijn in Vezelay!! Ons einddoel voor deze vakantie gehaald!!

Vanmorgen na een lekker Frans ontbijtje weer op stap, eerst langs de bakker voor onze lunch, toen weer klimmend het dorp uit... Al snel zagen we het Duitse echtpaar en daarna twee Limburgers, het is al iets drukker op deze route richting Vezelay....

Van alles te zien!Heel veel mooie wilde bloemen!

Echt weer een prachtige route, heel veel wilde bloemen in de graskanten, zo mooi! In Saint More was zelfs een cafe open voor koffie, dat hebben we maar gedaan, gebeurt niet vaak..... Toen we daar op terras zaten zagen we een dame bij de Marie (gemeentehuis) naar binnen gaan, dat kwam goed uit, in ieder dorp/gehucht waar we door heen lopen is een Marie, deze gemeentehuizen zien er meestal perfect onderhouden uit, maar er is nooit iemand aan het werk....deze Marie zag er sober uit, maar er werd gewerkt.... Eindelijk een stempel in ons pelgrimspaspoort van een Marie, we werden hartelijk ontvangen door de dame, ze was zichtbaar blij een stempel te kunnen drukken op onze pelgrimstocht, leuk!! Wel jammer toen we naar buiten liepen lag er een kakkerlak, gelukkig een dode....in de hal.... Ik heb het niet zo op kakkerlakken😬😬.....dat was nou weer jammer, de enige Marie op onze tocht waar gewerkt werd hebben ze last van kakkerlakken🤔Verder een hele mooie dag! Bij een picknick nog wat gekletst met de Limburgers, en later hebben we nog een uurtje opgelopen met vier Nederlanders, 1 zus met 3 broers, die ieder jaar een weekje op de camino wandelen, leuk!

Foto gemaakt door het Nederlandse "zusje"

Deze dag veel mooie vergezichten we liepen ook een tijdje langs de Cure, water ook altijd mooi!

Op een gegeven moment zagen we de basiliek van Vezelay al in de verte liggen, heel bijzonder voor mij!

Prachtig!

Nog best een heel eind lopen, en daarna stijl klimmen, heel leuk moment toen we "boven" waren😇op deze Hemelvaartsdag......En de eerste persoon die we tegen kwamen was onze Franse vriend Jean Yves, even gekletst, ook met zijn vrouw en zoon, zij haalden hem hier op, hij is weer naar huis, wij morgen.......

De basiliek bekeken, een kaarsje aangestoken, een briefje geschreven..en onze stempel gehaald... altijd een mooi moment!

Briefje...

We logeren hier weer in een oud hotel, op de zolderkamer.... Zelfs ik moet bukken als ik rond loop😂Hoop dat William er zonder hersenschudding vanaf komt...zo eens een rondje door Vezelay doen en iets lekkers eten! Wandelen maakt hongerig!

1. Marga:
    10 mei 2018
    Proficiat!! Heel knap gedaan! Prestatie om trots op te zijn 😘
  2. Helene:
    11 mei 2018
    Wat hebben jullie ons een leuke inkijk op jullie reis gegeven!! Mooie foto's en super dat jullie zo ver gekomen zijn.
  3. Ludo:
    11 mei 2018
    Lia & William: twee echte kanjers. Op pinda's en krackers met volle bepakking door Frankrijk en gewoon op tijd het geplande doel halen. Gefeliciteerd!
    Ik wens de pelgrims een behouden thuiskomst en kijk er naar uit jullie weer te zien en nog meer verhalen mee te krijgen.
  4. Martha Buermans:
    11 mei 2018
    Petje af voor jullie, hoor!! Echt super dat jullie dit hebben volbracht!! En dan ook nog duidelijk met veel enthousiasme!! Dat blijkt wel uit de verhalen en de prachtige foto's!!
    Nog een goede reis terug naar huis en tot snel weer!!