7 mei 2018 Vezannes - Chablis 14 km

7 mei 2018 - Flogny-la-Chapelle, Frankrijk

Wat een heerlijke stilte, en wakker geworden met een zonnetje! Na het lekkere ontbijt samen met de Franse mede pelgrim, madam Coppin gedag gezegd en weer vertrokken, echt een leuk overnachtingsadres!

Stilleven in de tuin.....

We hadden vandaag een korte route, heel veel klimmen eerst door de velden door een leuk heel stil dorpje, Collan en later door de wijngaarden van de Chablis, het was heel warm, een keer op ons kleed in de weinige schaduw die we vandaag hadden gerust en wat gegeten en gedronken, water uiteraard....verder hadden we niets.....

We lopen weer langs de wijngaarden van de Chablis dit keer

We liepen rond 13 uur Chablis al binnen, leuk stadje! Eerst wat rond gekeken, langs een paar hotels gelopen, we hadden nog niet geboekt en daarna snel op een leuk terrasje met zicht op de Le Serein. Al heel snel kwam de Fransman, we weten zijn naam niet ook Chablis binnen lopen en hebben we samen getoast, de mannen met bier en ik een Chablis, van 6 euro, wel wat overdreven.....maar wel lekker!

Meteen op een terrasje in Chablis voor een Chablis!

William en ik daarna nog even gespeurd naar een hotel hier, en gekozen voor het oude hotel Bergerand, meteen bij binnenkomst vond ik het een goede keuze, oud en deftig van vroeger, beetje vergane glorie, maar heel leuk!

Ons hotel, chic van vroeger, leuk!

Nog even een rondje gelopen en daarna heerlijk gegeten, eindelijk weer eens een lekkere salade, met als extra frites met mayonaise en een glaasje Chablis natuurlijk! We hebben tenslotte vakantie!

Eindelijk een heerlijke salade!

Nu lekker luieren op de kamer, met de deuren naar buiten (Frans balkon) open. Net de overnachtingsadressen voor de komende drie dagen geboekt, de laatste in Vezelay, leuk! Het plan was in Vezelay te komen en dat lijkt te gaan lukken, morgen weer een lange etappe, dan een korte en dan weer een lange, we moeten het dus nog wel gaan doen....maar we gaan ervoor!