6 mei 2018 Flogny La Chapelle - Vezannes 15,5 km

6 mei 2018 - Flogny-la-Chapelle, Frankrijk

Vanmorgen in het gehucht waar we sliepen, Les Chaillots uitgerust wakker geworden, wat een mooi stil plek, je hoorde alleen vogels fluiten, zo mooi!

Een heel lekker ontbijtje! Daarna door Michel, onze gastheer naar Flogny La Chapelle gebracht, daar even langs de bakker en weer op pad!

Het kanaal van Bourgondië

Het was een warme dag, het eerste deel van de route liep langs het kanaal van Boergondie, weinig schaduw na een uurtje zaten we al op een bankje....we hadden niet zo veel km vandaag, dus lekker rustig aan gedaan, zo heel de dag steeds de schaduw voor een rustpauze opgezocht.

Warme dag...petje op hoedje op...

We hebben de Champagnestreek achter ons gelaten en zijn nu in de regio Boergondie, hele kleine stille dorpjes, veel leegstand, geen koffie, geen winkels.......we zien heel de dag niemand.......zo veel ruimte en stilte, heel apart! Een rustig gevoel!

Door het dal naar Vezannes..Mooie boerderij!

Rond 15 uur waren we bij onze chambre 'd hotel, een korte route, door de brandende zon, we waren blij dat we er waren....een mooie kamer, met tuindeuren naar de tuin, leuk! Een fles Chablis van eigen wijngaard bij de gastvrouw gekocht, en lekker buiten gezeten.....ik nog even een siësta gedaan en net met nog een medepelgrim uit Reims hier in de oude woonkamer van de boerderij gegeten. Net als gisterenavond weer een 4 gangen dinner, wij dachten wat kilo's kwijt te raken door het vele wandelen, maar we eten zo veel, dat dat niet zal lukken denk ik.....het eten was ook vanavond weer heerlijk! Nu nog even genieten in de tuin, behalve af en toe een trein hoor je hier ook alleen maar vogels, wat een heerlijke rust!

1. Jenny:
    6 mei 2018
    Lia en William,
    Wat een prachtige verslagen en foto’s. Nog veel wandelplezier!
    Groetjes,