6 mei 2019 Neuvy Saint Sepulchre - Gargilesse 24,5 km

6 mei 2019 - Gargilesse-Dampierre, Frankrijk

Vanmorgen toch een Nescafé gemaakt van warm kraanwater.....William wilde niet, maar ik vond het beter dan geen koffie......

Toch ontbijt op bed😊

en het overgebleven stokbrood van gisteren opgegeten, best lekker en gezellig! Om 8.30 gingen we al op weg, het had gevroren, best koud.... gelukkig was het dorpscafé al open en hebben we daar nog een echte koffie kunnen drinken😊

En koffie in een cafe!

Daarna naar de bakker voor onze lunch en langs een mooie route liepen we het dorp uit.

We lopen het dorp uit

Het was echt een hele mooie dag, voor we het wisten waren we uren verder, bij de ruïne van Cluis op een bankje gepicknickt, het was heerlijk zonnig dus echt genoten!

De ruïne van Cluis

Nog even gesproken met twee Franse pelgrims, en toen verder heuvel op heuvel af... maar prachtig! Later liepen we over een hoog viaduct met een weids uitzicht!

Over het viaduct

In de middag zaten we op een bankje naast de kerk in Pommiers, best wel vermoeid, dus lekker uit te rusten en werden we op de koffie gevraagd door een Frans echtpaar, leuk! Dus gedaan, daar even gezellig samen in de tuin gezeten!

Op de koffie gevraagd, lief!

De mensen zijn echt aardig hier, van de week stopte er een man om ons een lift te geven, hebben we niet gedaan... beneden onze pelgrims waardigheid😇 maar wel lief! We waren toen wel moe, maar niet te moe....in sommige gevallen zou ik het misschien wel doen, William niet.... Vanmiddag struikelde ik nadat we even daarvoor door een auto gepasseerd waren, ik lag in de kant... gelukkig viel het mee....alleen vuil en alles is al vuil.... maar de auto kwam terug om te vragen of het allemaal goed was... en nu op de dag dat we een “ tekort” aan koffie hadden werden we op de koffie gevraagd, leuk! Even later weer op pad gegaan, een Parijzenaar van 23 die langs de kant van het bospad zat en heel de dag nog niemand gesproken had is het laatste stuk naar Gargilesse met ons meegelopen, hij had er al 41km opzitten en ging nog verder......verschil moet er zijn...... Wij zijn weer blij dat we in ons hotel zijn, het hotel/restaurant is gesloten we hebben ook nog niemand gezien...de sleutel lag voor ons klaar achter de bloempot🤔De Belg die hier eigenaar is schijnt te gaan zorgen dat we over een uurtje toch wat sla met brood krijgen.... met een wijntje erbij zal dat best smaken, we hebben al honger!