7 mei 2019 Gargilesse - Crozant 21,8 km

7 mei 2019 - Crozant, Frankrijk

De Belgische uitbater van hotel Des Artistes, had gisteren avond toch nog gezorgd voor een heerlijke maaltijd. Een lekkere salade met brood en als dessert een taartje.

4019048-s.jpg?1557257782

Heerlijk rustig geslapen en na een lekker ontbijt weer op weg. Een mooi dorpje, vroeger bekend als kunstenaarsdorp, inderdaad een schilderachtig dorp, prachtig!

Schilderachtig dorp GargilesseKerk van Gargilesse

Het was vandaag heerlijk wandelweer en ook een hele mooie route! Best steil afdalend over een smal pad en ook nog met hele mooie wilde bloemen ernaast, dus op het pad letten en ook nog foto’s maken, maar het is gelukt!

Mooie wilde bloemen onderweg!Zie kevertje links!

Later moesten we een stuk door het kreupelhout, de route was heel onduidelijk aangegeven, er was eigenlijk geen doorkomen aan, wij toch gewoon verder gelopen, onder omgewaaide bomen door en soms erover heen🤨Op een gegeven viel William ook nog.....met een rugtas van 10 kg op je rug valt dat allemaal niet mee.... maar we zijn er wonderbaarlijk zonder kleerscheuren vanaf gekomen.... en op een gegeven moment waren we dan toch weer op het juiste pelgrimspad, daarna lekker gepicknickt op een bankje aan de waterkant😎

Door Wim gemaakt, gezellig!

Wim een Nederlander die we eerder deze dag al ontmoet hadden was ook zonder kleerscheuren door het struikgewas gekomen....Hij heeft deze leuke foto gemaakt! Later in het dorpje Éguzon-Chantôme zagen we elkaar weer in een cafeetje en zijn we met ons drie verder naar Crozant gelopen, was gezellig! Wel een paar keer verkeerd gelopen... met drie let je minder goed op dan alleen🤔We hadden nog geen slaapplaats voor vanavond, het hotel dat wij wilde boeken was vol...we dachten we zien het in Crozant wel....... Ook Wim had nog geen slaapplaats, dus met ons drie naar het café voor de sleutel van de gemeente herberg, de deur was al open..... zaten we in het verkeerde gemeentepand😂😂😂we hadden al bijna koffie gezet in de keuken😂😂😂ik dacht eens kijken waar de slaapplaatsen zijn... stap ik met mijn rugtas nog op mijn rug een kantoor vol medewerkers in😂😂😂verbaasd opkijkend... ik geloof dat het de burgemeester zelf was die ons de juiste pelgrimsrichting opstuurde😂😂😂een oud gebouwtje met 6 bedden en geen koffie in de keuken😂😂😂wel leuk, een Belgische dame, Gudrun die we bij Nos Repos ontmoet hadden slaapt hier ook, en de twee Franse Pelgrims die we eerder ontmoet hebben ook.Gemeente herberg....

Vanavond hier in het plaatselijke café samen met Wim lekker gegeten, was gezellig😊Het wordt vast geen rustige nacht... er wordt hier al flink gesnurkt.....

1. Jenny:
    7 mei 2019
    Wat een belevenissen! Nog heel veel plezier. Geniet ervan!
  2. Marina Bus:
    8 mei 2019
    Het valt niet mee om de juiste route te vinden. Als ik je verslag lees, zie ik zo voor me hoe jullie door het struikgewas proberen heen te komen. En denk dan, wat ruist er door het struikgewas....ha ha. Houd het wandelgevoel vast en hoop op droog weer. Groetjes