5 mei 2019 La Châtre - Neuvy Saint Sépulchre 20,8 km

5 mei 2019 - Neuvy-Saint-Sépulchre, Frankrijk

Echt een leuk oud Frans hotel, hotel Notre Dame, oud maar schoon, helemaal goed!

Leuk oud Frans hotel, Notre Dame

Gisteren avond heerlijk gegeten in een restaurantje in La Chatre, daar zaten ook de drie Franse pelgrims die tegelijk met ons bij de kunstenaar Claude Moreau logeerden, altijd leuk om “ bekenden” te zien😊daarna lekker geslapen en na een heerlijk ontbijt weer op weg😊Eerst langs de supermarkt, gelukkig was die open....wat inkopen gedaan, eens iets anders dan stokbrood met jam, nu weer wat kaas, fruit en tomaatjes, we hebben dan ook rond de middag super lekker geluncht op een bankje bij het kerkje van Sarzay, met uitzicht op het kasteel, echt een leuk plek en toevallig scheen het zonnetje toen, dus even genieten!

Kasteel van Sarzay

Verder was het een koude dag. Vanmorgen was het even zoeken voor we de stad uit waren en op de route zaten, maar na wat gesukkel waren we op het juiste pelgrimspad😇en dat ging al snel stijl berg op dus even niet koud meer......boven werden we opgewacht door twee schattige ezels, die ook weer heel nieuwsgierig waren....

Ezeltjes, leuk!

en mooi poseerden voor mij! Prachtig toch! Het was vandaag een hele mooie afwisselende route, veel heuvel op, heuvel af en prachtige graskanten, komt op een foto nooit echt uit...maar echt heel mooi!

Mooie graskanten met wilde bloemen

Vorig jaar liepen we in dezelfde periode, wat een verschil toen was het lekker warm en konden we onderweg af en toe wat luieren, nu moeten we van de koude  steeds snel weer door.... maar een hele leuke dag!

Nu weer blij in ons hotel te zijn! Minder blij zijn we dat het restaurant hier vandaag gesloten is😬en het andere restaurant in het dorp ook.....en veel erger nog, ook morgenochtend geen petit dejeuner hier.........en ook geen waterkoker op de kamer om een Nescafé te zetten😬zonder koffie de dag beginnen is eigenlijk ondenkbaar voor ons....op het laatste feestje samen met onze vrienden hebben we het hier nog uitgebreid over gehad😂die weten wel hoeveel waarde wij hechten aan een rustig ontbijt😂met vooral koffie....maar morgen helaas dus geen ontbijt.......We hopen maar dat er bij de boulangerie hier op de hoek ook koffie geschonken wordt.....of dat er een Tabaco open is zodat we tussen de vroege gokkers op paardenrennen of andere kansspelen......in ieder geval een koffie kunnen drinken.....misschien kunnen we ook eens een keer gek doen en een gokje mee wagen🤔nee dat gaan we toch maar niet doen🤓dat zit niet echt in ons “systeem”.........vastgeroest.....

Maar nu dus geen pelgrimsmaaltijd in een restaurant, maar op onze kamer, best lekker en ook lekker rustig!

Ons diner, gezellig en lekker!

We weten dat ook morgenavond het restaurant in ons hotel Des Artistes in Gargilesse gesloten is, ook daar verder geen restaurants in de buurt...dus morgenochtend hier in het dorp inkopen doen voor ons diner...op de kamer.... gelukkig wel een petit dejeuner met koffie op dinsdag! Nou dat was het voor deze mooie Bevrijdingsdag, morgen maar kijken of we de dag ook zonder koffie gewoon kunnen beginnen😏wordt vervolgd....