5 oktober 2023 Nájera - Santo Domingo de la Calzada 21km

5 oktober 2023 - Santo Domingo de la Calzada, Spanje

We logeren op chic vandaag, en daar houden wij ook van🤩Op aanraden logeren we in de parador de Santo Domingo de la Calzada, echt heel mooi!!

Onze Parador de Santo Domingo de la Calzada
Gisteren in Nájera ook een leuk appartement trouwens en Chinees gegeten van de afhaal, onze Chinees in Ossendrecht kookt beter trouwens😂vanmorgen na een sober ontbijtje gingen we om 8 uur weer op pad.De Rio Najerilla
We hebben altijd weer zin om te vertrekken, na nog wat fotomomentjes begon de klim de stad uit.

Vrouwtje uit Nájera😊  Kerk van Nájera
We hebben het wandelen al goed in de benen zitten, het klimmen gaat ook steeds gemakkelijker en tot nu toe nog geen blessures gelukkig🍀

Koffie drinken in Azofra☕️  Kinderen op de Camino, zo knap!!
In Azofra lekker koffie gedronken en een broodje gegeten, het was een komen en gaan van Pelgrims een hele leuke sfeer! Het gezin met de twee kinderen is ook al tot hier echt zo knap!! Er was ook een pelgrim op een simpele fiets… nouja heel dat tafereel en de blijheid dat wij daar ook zaten met de muziek van Andrea Bocelli op de achtergrond maakte dat ik ineens een emotioneel moment had, zo mooi😊

Stukje steen achter gelaten  De druivenplukkers
Even later, William loopt meestal een eind voor mij heb ik dan net als veel pelgrims een steentje achter gelaten dat ik al een week bij me had voor het juiste moment en dat was nu😇helemaal blij liep ik verder en maakte een foto van deze druivenplukkers, zij helemaal enthousiast zwaaien en ik ook zo leuk!!Lange wegen te lopen……  31 graden, warm😎
Vandaag heel veel rechte paden door de velden, felle zon 31 graden en haast nergens schaduw maar super lekker gelopen! Na een flinke klim bij Cirueña stond er een kofferbak verkoper, heel slim met koude drankjes en fruit.

Kofferbak verkoop
Wat kan een koude cola toch lekker zijn! Best een tijdje op ons kleed onder een boom gelegen, en we waren niet de enige…daarna het laatste stuk door de felle zon naar Santo Domingo de la Calzada, heel af en toe een boom…

Af en toe een paar bomen  Even wat schaduw..
Een kwartier later dan William kwam ik de stad in, heerlijk rustig om stukken alleen te lopen😊en ik moet de foto’s maken dat kost tijd, maar leuk! Om 14.15 uur waren we al bij onze Parador, een plek naar mijn hart! Schoenen uit slippers aan en we zijn meteen gaan eten, wat kun je in deze streek van Spanje toch lekker eten voor weinig geld, echt genieten!

Voorafje echt heerlijk! Heerlijke cheesecake
Ik zie al niet gebeuren dat we afvallen ook al bewegen we veel🤔Nog een rondje door de stad gewandeld en de kathedraal bezocht, in de kathedraal in een hok zitten twee kippen een te lange legende om hier te vertellen, dus de liefhebber kan het opzoeken🤓

Kippen in de kerk
Nu heerlijk genieten van onze luxe kamer met uitzicht op het plein, ik kom tijd te kort….

Het wonder van Santo Domingo😇  Klokkentoren van Santo Domingo de la Calzada

1. Helene:
    5 oktober 2023
    Gelukkig zijn jullie de 30 km goed te boven gekomen (ik schrok van de afstand….. )
    Wat leuk om jullie belevenissen te lezen en ook de Spaanse sfeer te proeven. Leuke tijd denk ik om te lopen zo in de herfst 🍂
    Fijne tijd nog en vergeet niet te rusten 😉
  2. Lia en William:
    5 oktober 2023
    Ja hoor wij zijn topfit, maar was wel te veel hoor 30… morgen 23 ook meer dan genoeg in deze hitte… ja we zijn echt aan het genieten!
  3. Lilliane:
    5 oktober 2023
    Mooi he, de parador? Geniet ervan want jullie hebben het dubbel en dwars verdiend!
  4. Lia en William:
    5 oktober 2023
    Ja echt prachtig! Een plek naar mijn hart! We genieten zeker, maar morgenochtend alweer om 7.30uur aan het ontbijt😴
  5. Lilliane:
    5 oktober 2023
    Dat is ook heeeeel goed in een parador! Kun je gerust wat van meenemen voor onderweg. Ik ben zo blij voor jullie dat je nu in een mooie kamer met goed bed en bad kunt slapen.
  6. Lia en William:
    5 oktober 2023
    Nou heerlijk! En inderdaad lekker in bad gelegen😊wij hebben al zin in het ontbijt en verwachten met cava onthaald te worden🥂of zou dat wat te veel gevraagd zijn…
  7. Lilliane:
    5 oktober 2023
    Nee hoor, dat staat klaar! Maar of het nou verstandig is om dat te drinken als je nog 20 km moet lopen…… Alhoewel, eens gek doen moet kunnen, toch?
  8. Lia en William:
    5 oktober 2023
    Tuurlijk! We hoeven niet altijd binnen de lijntjes te kleuren🤪
  9. Marie-José:
    5 oktober 2023
    Jullie gaan lekker! Geniet ervan.
    Buenos viaje
  10. Lia en William:
    5 oktober 2023
    Ja gaat echt goed! Het is best zwaar, maar echt genieten!