6 oktober 2023 Santo Domingo de la Calzada - Belorado 23 km

6 oktober 2023 - Belorado, Spanje

Gisterenavond zijn we de Parador niet meer uit geweest, genoten van de warme avond en het uitzicht op het plein

De mis ging uit, vooral nette Spaanse dames  Uitzicht vanuit onze kamer
Heerlijk geslapen en na een lekker ontbijt, toch maar zonder Cava🥂gingen we om 8.45 uur weer op pad.

De zon komt weer op🌞  Te vroeg voor pauze..
Het was al meteen warm en bijna geen schaduw, we liepen weer heel de dag door de graanschuur van Spanje 31 graden🌞De graanschuur van Spanje
Lange paden op en af, de enige afwisseling vandaag was een muis die overstak… echt wel heel saai…. Toen we Grañón naderde zagen we een rookpluimBrand in het dorp, dachten we…
Je zou bijna blij geweest zijn als er een flinke brand was😂om maar iets mee te maken😂maar nee hoor in het dorp niks aan de hand, waarschijnlijk een Spanjaard die aan het barbecueën was of de rommel aan het opstoken…Oude dorpjes
We kwamen gelukkig wel door verschillende dorpjes, dat was nog een beetje afwisseling, maar een groot deel van de dag liepen we vlakbij een drukke doorgaande weg, echt niks aan…Aanleg nieuwe snelweg
Ze zijn een nieuwe snelweg aan het aanleggen, daardoor loopt de route ook wat anders nu… en dit is sowieso een heel saai stuk, je zou hier nooit gaan wandelen zeker niet in 31 graden… maar wij zijn onderweg naar Santiago dat voelt anders..

Kerk van Viloria de Rioja  Mooi!

Maar vandaag toch wel heel zwaar… dat zag je ook aan de andere die we op ons pelgrimspad tegen kwamen… gewoon blik op oneindig afzien en doorgaan……

Wat afwisseling in het landschap…

We zijn ook best lang onderweg geweest een aantal keren gepauzeerd op een bankje in de schaduw bij een kerk, geen terrasjes dus gegeten uit ons noodrantsoen, alles is zo’n beetje op dus zo naar een winkel. Het was echt afzien vandaag maar we zijn in ons hotel in Belorado, een leuk knus Spaans hotelletje, dus helemaal goed!

We zijn in ons hotelletje😎  De Zwitserse heeft deze foto gemaakt😍
Ondertussen weer gedoucht even dutje gedaan en de handwas hangt ook weer te drogen😊Verhaaltje schrijven en dan zo uit eten, hopelijk is er plaats voor een paar hongerige pelgrims🥗en hopelijk is het morgen een aangenamere route in ieder geval maar 13 km, een soort rustdag😎Met af en toe zonnebloemen🌻