4 oktober 2023 Logroño - Nájera 30 km

4 oktober 2023 - Nájera, Spanje

We zijn er weer😴het was een zware dag… 30 km in bijna 30 graden is echt heel vermoeiend.. maar we hebben het weer gered we zijn in Nájera😎

Oud oud..
Gisterenavond in Logroño nog wat boodschappen voor vandaag gedaan en naar de pelgrimsmis geweest, wat een pracht en praal in de kathedraal😇

Santa Maria de la RedondaPlafondschildering door Michelangelo

We verstonden er natuurlijk niks van behalve bon Camino en Peregrino, dat ging over ons wisten we, dus even opletten!! Verder het plafond bestudeerd, geschilderd door Michelangelo, echt heel mooi! En mensen gekeken altijd leuk! Gelukkig mochten we ook nog ter communie, altijd leuk om een rondje te lopen, dat vond ik vroeger in de kerk van Ossendrecht ook al😇Na de mis nog even op een terrasje gezeten en weer vroeg naar bed.

Enge hotelkamer… Was drogen…
Onze hotelkamer die gisteren bij binnenkomst wel leek te gaan was toch een vervelende plek…vijf hoog zonder lift een beetje bouwsituatie een riolering lucht maar ook geen nooduitgang…toch eng… dus weer bijna niet geslapen😴Ontbijt was er ook niet, gelukkig konden we wel koffie uit een automaat halen met onze koekjes van gisteren prima! Om 7 uur vertrokken we weer, blij dat we op pad konden! Na een uurtje waren we de stad uit en liepen we door Parque la Grajera, echt heel mooi!Parque la Grajera, mooi ochtendlicht!Even rust na een klim😊
Lekker banaantje gegeten en weer verder, we liepen best een tijd vlakbij de snelweg, heel vervelend dus doorstappen maar…..Altijd leuk om daarna weer in een dorp te komen, in Navarrete even in de kerk gekeken en een stempel in ons paspoort gezet, daarna ontbeten op een terrasje, koffie en een broodje.

Pelgrim😇  Na lekker broodje en koffie op terrasje liepen we Navarrete weer uit☕️
We twijfelde gisteren nog of we eerder dan Najéra zouden stoppen in Ventosa konden we ook overnachten dat was qua afstand beter voor ons, maar we willen graag tot Burgos komen deze tocht, dus Ventosa links laten liggen en door ploeteren tot Nájera…

Mooie route😊  Ventosa in de verte

Was echt wel ploeteren, gewoon kilometers maken over de rode grond langs de wijngaarden… de pluk is begonnen dus de tractors vol druiven reden af en aan, we liepen geregeld in een rode stofwolk…

30 km in 30 graden is echt te veel😴
Echt heel moe, tijdens het lopen geen schaduw, gelukkig zijn er voor de pelgrims  picknickplaatsen… wel heel veel vliegen onderweg ook daar grrrrrr. en ik sta al helemaal onder de muggenbulten van de tocht van gisteren… afzien als pelgrim en dan nog maar niet te veel denken aan de bedwantsen waar de kranten vol van staan😳gatver…… Maar toch super leuk om zo onderweg te zijn! Wat een rijkdom dat we daar samen zo van kunnen genieten🥰ondanks de vermoeidheid en ongemakken heeft het iets heel bijzonders!! Nu zijn we in een appartement op de eerste verdieping, beter😊in Nájera, gehuurd via Booking.com niemand gezien betaald en een code voor de deur toegestuurd gekregen, helemaal prima! En alles is hier net een echte was gedraaid en die hangt lekker te drogen, daar word ik blij van😊

Was uit een echte wasmachine😂  Straks boodschappen doen bij de overburen

Verder een beetje rare plaats, ik ga de deur niet meer uit…. William gaat zo bij de overburen boodschappen doen of bij de Chinees op de hoek en dan gaan we lekker hier eten. Morgen 21 km dat is beter voor ons….we gaan zo een overnachtingsadres boeken.

1. Lilliane:
    4 oktober 2023
    Ojee, hopelijk komen jullie geen bedwantsen tegen. Ik dacht dat die allemaal in Parijs zaten…..
    Volgende halte Santo Domingo? Veel plezier en sterkte!
  2. Lia en William:
    5 oktober 2023
    Vandaag naar Santo Domingo! En we slapen in de parador, leuk!
  3. Lilliane:
    5 oktober 2023
    Geniet ervan. Het is prachtig!