4 mei 2019 Châteaumeillant - La Châtre 19,2 km

4 mei 2019 - La Châtre, Frankrijk

Wat waren wij blij dat we gisteren de chambre d’hote ingeruild hadden voor  hotel La Goutte Noire, daar werden we als de koning binnen gehaald, terecht natuurlijk na weer zo’n “zware” dag😂hier hadden ze een soort pelgrims arrangement, overnachten, diner en ontbijt voor een pelgrimsprijs en echt super goed! Wat hebben wij lekker gegeten gisteren avond!! Ook heerlijk geslapen en na een lekker ontbijt weer op weg, eerst even langs de bakker en toen meteen behoorlijk klimmend de bewoonde wereld uit. We hadden al gehoord dat uit deze streek hele lekkere wijn komt, sinds lange tijd weer een wijngaard(je) gezien.....

Na lange tijd weer een wijngaard🍷

Het was een beetje saaie route tussen de velden door en er stond heel veel wind, wel hele mooie vergezichten en mooie wolkenluchten!

Prachtig!

Gelukkig af en toe een dorpje, voor de afwisseling...hier denken ze aan de pelgrims, leuk gedaan! Tja een kinderhand is snel gevuld als je zo lopend onderweg bent....

Samen op weg, nog maar 1557 km

Op een gegeven moment stak er nog een hert de weilanden over, en we zien ook best veel roofvogels, verder als we voorbij een huis komen bijna altijd blaffende honden die zich druk maken en met ons meelopen gelukkig altijd achter het hek...We beginnen nu na twee weken wel echt in ons wandelritme te komen, jammer dat we nog maar een week verder gaan.....mijn tenen vandaag voor het eerst niet meer ingepakt en ook dat ging goed, wel met tenensokken aan😊

Tenensokken...

Echt lekker gelopen, helaas net voordat we La Chatre binnen liepen begon het toch nog te regen, hier lagen zelfs hagelstenen... rond 15 uur waren we al bij ons hotel Notre Dame, een leuk oud hotel! We zijn weer lekker opgefrist, de handwas is gedaan, dus we gaan zo eens een rondje lopen door het centrum, hopelijk wat proviand inkopen voor morgen en een restaurantje zoeken voor een stevige pelgrimsmaaltijd met een drankje erbij, dat hebben we wel weer verdiend vinden we🤓