3 oktober 2023 Torres del Rio - Logroño 21 km

3 oktober 2023 - Logroño, Spanje

Wat was ik moe gisteren😴na wat gesuft te hebben naar de eetzaal met alle andere pelgrims die hier overnachten, gelukkig hadden we een tafel voor ons twee geen zin in verplicht sociaal doen😝

Weer heerlijk gegeten!   Kerkje van Torres del Rio
heel gezellig en lekker met ons twee gegeten, daarna nog klein rondje gelopen en snel naar bed. Uitgerust werden we vanochtend weer wakker en om 7 uur zaten we al buiten aan het ontbijt, wat hebben we geluk met het weer🌞Al snel kwam de zon op😎
We vertrokken in het donker, liepen eerst nog verkeerd maar werden door een behulpzame dorpsbewoner naar het juiste pelgrimspad gewezen, al snel kwam de zon op zo mooi!! Het was een prachtige wandeling veel klimmen en dalen maar was goed te doen!

Prachtige route  Zware klim…
Zonder pauze meteen doorgelopen naar Viana, mooie plaats! Koffie gedronken en mensen gekeken, leuk!

We lopen Viana binnen  De route staat goed aangegeven🤓
De Camino staat goed aangegeven met de tekens en gele pijlen, als het licht is kun je haast niet fout lopen😇In de Santa Maria de la Asunción, die in de steigers staat binnen gekeken en een stempel gehaald bij een oude Spaanse dame die daar speciaal voor in een kantoortje zit, de pastoorsmeid misschien🤔heel schattig!

Oude Spaanse dame stempelt de paspoorten in de kerk😇  Wat een rijkdom
Nog wat rondgekeken, zo leuk dat Spaanse leven op straat, er wordt hier ook heel wat afgegokt, in de bars en op straat🤩dat kennen wij niet..

Gokkarretje bij het gemeentehuis
Nog even gekeken bij de oudste kerk van de stad, de Iglesia de San Pedro inmiddels een ruïne en daarna weer op weg😇Ruïne
Na Viana was de route wat saaier veel in de buurt van de autoweg en veel over asfalt, ook veel pelgrims het wordt steeds drukker… ook veel wijngaarden voor de Rioja wijn, de druiven rijpen goed🍇

De druiven zijn rijp  Graffiti voor ons😊
Rond 13.00 uur liepen we Logroño binnen, we zijn altijd blij dat we er weer zijn😊Vandaag ook maar één keer gepauzeerd onderweg dus honger honger… even wat rondgekeken en toen snel naar een restaurantje, vanaf 13.30uur menu del dia, wij zaten er 13.20uur en gaven aan dat we het menu van de dag wilde de Spaanse dame deed luid en druk en ratelde in het Spaans tegen ons aan, het leek of het onmogelijk was, terwijl het bord buiten stond🧐maar uiteindelijk kregen we alles op tafel wat we wilde, leuk! We waren alleen 10 minuten te vroeg….heerlijk gegeten!!Gezellig gegeten op het plein
Vandaag heerlijk weer en weinig zon, was prima om te wandelen! En om op een terrasje te zitten😊Leuke stad Logroño! Vanavond om 20.00uur is er een pelgrimsmis in de Santa Maria de la Redonda, we willen sowieso de stad nog in gaan dus dan ook maar naar de mis😇Nu zijn we in ons hotel, even schrikken bij binnenkomst, maar we werden ontvangen door een vriendelijke Spaanse dame en hebben een prima kamer.

Ons hotel😳😳😳  De schoenen kunnen weer luchten😝
We zitten in het centrum en zoals we nu denken ver genoeg van de klokkentoren af😴dat wordt een rustige nacht, denken we…..Voor morgen boeken we nog geen overnachtingsadres, we willen naar Nájera lopen 31 km misschien lukt dat niet en stoppen we eerder in Ventosa even afwachten hoe het gaat en er zal vast nog wel ergens plaats zijn voor een paar pelgrims😊

1. Carla:
    Weer leuke reisverhalen, jullie zijn goed bezig Lia en William! 🍀👋
  2. Lia en William:
    3 oktober 2023
    Dank je! Het gaat goed tot nu toe🍀
  3. Marianne:
    3 oktober 2023
    Wat fijn om samen met jullie mee te reizen (zonder blaren en moe te worden).
    Goed bezig
  4. Lia en William:
    4 oktober 2023
    Ja we zijn goed bezig😇zwaar maar super leuk!