30 september 2023 Obanos - Lorca 18 km

30 september 2023 - Lorca, Spanje

Gisterenavond samen gegeten met de andere gasten, twee Duitse stellen een Zuid-Koreaan en een Amerikaanse en inderdaad heerlijk gegeten! Daarna vroeg naar bed en heerlijk geslapen😴

Onze kamer in Obanos, het was volle maan 🌕
Het ontbijt was om 7 uur dus op tijd opgestaan en weer op pad, we hebben altijd weer zin om te vertrekken! En het was ook weer een prachtige ochtend🌞

We lopen Obanos uit   Speciaal voor de pelgrims
Door een pelgrimsmonument liepen we Obanos uit. Al snel waren we in Puenta la Reina, een mooie plaats, met een mooie kerk met ooievaarsnesten geen ooievaars.

Puenta la Reina, mooie plaats!   De kerk was op slot

Gezellig om door zo’n stadje te lopen, bij de cafeetjes oude Spanjaarden druk te praten, altijd heel hard….en pelgrims heel rustig…..Voor ons te vroeg voor een pauze dus we liepen door over de Puenta uit de 11e eeuw de stad uit.

De zon komt op

Het was weer veel klimmen over rotsige paden dus toen we het dorp Mañeru hadden bereikt koffie/ thee gedronken op een leuk terrasje, grappig een koffie koste 1.30 euro en dan mocht je gratis naar de wc en als je niets dronk of at was een wc bezoek 2 euro. De ridder houdt de wacht.

Koffie/ thee gedronken en weer verder

We hadden vandaag lekker de tijd, een kortere route ivm de warmte en om blessures te voorkomen het beviel goed zo een beetje lanterfanten in de dorpjes😎Zo ook een hele tijd in de schaduw op een plein in Cirauqui gezeten, lekker stokbroodje bij de bakker gehaald en al etend het dorpsleven bekeken. We konden hier zelfs een stempel in ons paspoort zetten😇

Picknick in de schaduw
Omdat we tijd hadden toch nog even omgelopen naar de kerk, maar die was gesloten een behulpzame oude Spanjaard zat ons op de hielen om te helpen, hij wees ons een restaurant, waterpunt, toiletten, de stempelpost enz enz…. Dat gaf mij wel even de tijd om niet te opvallend een foto van een dame in de krulspelden (het is zaterdag) te maken, hier hebben ze geen droogkap nodig😂Hier heb je geen droogkap nodig😂   Kattenluik😻
En een kattenluik zagen ze gewoon uit de deur🙀echt een hele gezellige dag! Een mooie route en heel warm, de zweetdruppels liepen van mijn hoofd tijdens het klimmen….dat gebeurd nooit…Ik had een fitte dag, maar William vond het zwaar vooral de laatste klim naar Lorca.

William is moe…   We zijn er bijna…eerst even eten, heerlijk!

Eenmaal aangekomen in het dorp hadden we een meevaller er was een restaurant en dat hadden we niet verwacht. Dus lekker Chili con carne gegeten met een koel pilsje erbij echt genieten! Hier zagen we ook de Franse dame die we eerder deze week hadden gezien, ik zag toen dat ze zich niet lekker voelde en sprak haar aan niet in het Frans hoor🤓ik had een beetje medelijden met haar en nu kwam ze het restaurant binnen en zag ons ze kwam mij bedanken omdat ik haar die dag toch opeens een goed gevoel had gegeven en wilde met mij op de foto😊nu vind ik het jammer dat ik de foto niet heb maar wie weet komen we haar nog eens tegen.

Prachtig!
We zijn deze tocht nog maar één Nederlandse tegen gekomen en Belgen helemaal niet, verder mensen van over heel de wereld. Van de week ook een stel met een baby, een stel met twee jonge kinderen en een stel met drie honden petje af! Wij hebben genoeg aan onszelf🙃Ook  een stel met een drone waarmee ze hun avontuur filmen… moet niet gekker worden….Wij zijn nu aan het luieren in een hele luxe Caza alles spik en span en prachtig! Nu kijken of we voor morgen nog iets kunnen boeken🤓

1. Elly mol:
    30 september 2023
    Geweldig Lia,wat knap van jullie,wel mooi daar en goed weer,misschien wel een beetje te warm 🥵 heel veel succes verder,heel leuk om jullie zo te volgen !! Gr. Uit Ossendrecht.
  2. Lia en William:
    30 september 2023
    Zo leuk!! Inderdaad heel warm, maar beter dan regen😎groetjes uit Lorca!
  3. Lilliane:
    30 september 2023
    Je kunt het smakelijk vertellen, Lia! Ik kijk elke avond uit naar je verslag.
    Veel succes nog. En als je jezelf een keer wil verwennen, boek dan een overnachting in de parador van Santo Domingo de la Calzada. Daar zul je echt bij kunnen komen.
  4. Lia en William:
    1 oktober 2023
    Wij zijn maar een paar arme pelgrims hoor🧐😂🧐🤣
  5. Lilliane:
    1 oktober 2023
    Als je jezelf niet kietelt…….😜
  6. Lia en William:
    2 oktober 2023
    Dat is zo😊misschien boeken we het wel!
  7. Lilliane:
    2 oktober 2023
    Na afgelopen nacht ben je om, ik hoor het al😜. Neem de parador aan de Plaza del Santo, naast de kathedraal. (Er zijn er 2 in dat dorp). Deze zit in een voormalig ziekenhuis voor pelgrims. En dan eten in het restaurant er tegenover, La Cancela. Je kijkt er nu al naar uit…..
  8. Lia en William:
    Had ik al gezien ja😊