1 oktober 2023 Lorca - Villamayor de Monjardin 20 km

1 oktober 2023 - Villamayor de Monjardín, Spanje

Toen we gisteren in onze Caza aankwamen waren we blij dat we er waren😊we werden heel vriendelijk ontvangen door de gastvrouw, die uitgebreid druk in het Spaans pratend onze kamer liet zien die van alle gemakken voorzien was….een uitleg van een kwartier over hoe de wc/ bidet werkte, nou is een beetje pelgrim al blij met een boom of struik onderweg dus best lachwekkend😂

Wc met toeters en bellen😳   Ieder een eigen koptelefoon😳
Een televisie aan de muur zo groot als we hem thuis niet hebben en voor iedereen een aparte koptelefoon (het was een driepersoonskamer) echt alles tot in de puntjes geregeld daar, ook weleens lekker maar kan ook té zijn😊Heerlijk geslapen en na een lekker ontbijtje weer op pad, geen super mooie route maar een heerlijke ochtend🌞

Onderweg  We lopen Estella in
Na een paar uurtjes waren we in Estella, een mooie oude plaats waar we een tijd op het dorpsplein hebben gezeten, lekker Nescafé uit onze voorraad en een pain chocolat gegeten.

Zondag en stil op straat🌞   Picknick op het dorpsplein

Het lopen ging weer lekker vandaag, wel warm 34 graden, maar lukte best😎berg op naar klooster Irache, even binnen rond gekeken, helaas was de zondagse mis bezig dus we konden niet in de kerk😇

Klooster Irache😇
Hier zagen we nog een Nederlandse op de fiets, de tweede Nederlandse deze tocht… niet echt gesproken wij wilden niet te lang treuzelen ivm de hitte, vanaf het klooster was het toch nog best een eind naar Azqueta hier dachten we een lekker menu del dia te eten, maar de ene bar ging sluiten en de andere kookte alleen in de avond… dan maar een colaatje en lekker in de schaduw gezeten, was nodig…Cola gedronken in Azqueta
Daarna de klim over een slecht pad naar Villamayor de Monjardin, we zitten weer in de wijngaarden🍷Rioja wijn

We zitten weer in de wijngaarden🍷
Eenmaal boven aangekomen twijfelde we nog over ons overnachtingsadres, dus eerst naar restaurantje gegaan, honger honger William een bord spaghetti en ik een paar pinchos biertje/ wijntje erbij helemaal goed!

We zijn er, was flink klimmen😎  De nieuwe auto is er ook😊

We konden nog doorlopen tot Los Arcos, maar dat was nog 10 km verder, dus toch besloten hier te slapen. We slapen in een stapelbed😂wel in een eigen kamer met badkamer gelukkig! De laatste keer dat ik in een stapelbed geslapen heb was tijdens een schooluitje naar Echternach op de lagere school, heel lang geleden dus en hele leuke herinneringen aan, een aantal van de lezers van dit blog weten dat ook nog wel😂wat een tijden….wij behoorden niet tot de braafste meisjes van de klas🤪

Ons stapelbed opdekken😂  Best hoog zo’n stapelbed🤓
Best hoog zo’n stapelbed, William is een stuk groter dan ik dus die heeft het opdekken voor zijn rekening genomen😊ik heb er voor gekozen bovenin te gaan liggen, met best wat moeite ben ik naar boven geklommen om rustig dit verhaal te schrijven, maar weet niet precies hoe ik weer naar beneden moet😳Montejurra
Het is hier echt wel heel mooi! We gaan zo even verder rondkijken. We eten vanavond hier in de herberg en ons hostel voor morgen is geboekt, hopelijk geen stapelbed…..

1. Marie-José:
    Hoi Lia,
    Wat een mooie tochten heb je weer gemaakt.
    Ik heb gisteren en vandaag heerlijk in Zuid-Limburg gewandeld met een vriendin.
    Dus een heel klein beetje Camino gevoel ervaren ( 2 x 15 km)🤪

Een hele fijne avond gewenst en inderdaad de stapelbedden in de slaapzaal in Echternach heb ik ook nog in gedachten.
    Goede tocht weer morgen.
    Groetjes ook voor William
  2. Lia en William:
    1 oktober 2023
    Leuk Marie-José! Ik vind Limburg ook prachtig! Geniet nog van de zondagavond!
  3. Helene:
    1 oktober 2023
    Ook wel weer prettig toch; vandaag met een super schoon onderkantje op pad gaan :)
    Voorzichtig vannacht hè op die hoogte. XX
  4. Lia en William:
    😊doe ik!
  5. Adrienne Goris:
    1 oktober 2023
    Spreken jullie trouwens een beetje Spaans?😁🥴… Echternach😜 Gaat die alcohol trouwens niet in jullie benen zitten? 😎. 😘
  6. Lia en William:
    1 oktober 2023
    Si un poco🤓nee dat is alleen eind van de dag een drankje😊
  7. Annemieke Wagenaars:
    9 oktober 2023
    Ja Echternach kan ik me ook nog wel herinneren met al die stapelbedden. Dat was al een behoorlijke reis voor die tijd.
    Leuk om je verhalen te lezen, het was al een paar dagen geleden dat ik had gelezen.
    Maar het blijft leuk!!
    Veel succes! Jullie kunnen het!!💪💪👍👍
  8. Lia en William:
    9 oktober 2023
    Dank je! Ja Echternach was toen heel wat!!