29 september 2023 Pamplona - Obanos 22.5 km

29 september 2023 - Obanos, Spanje

Gisterenavond nog even boodschappen gedaan en op een bankje een lekkere Cesarsalade gegeten.

Avond in Pamplona
Weer wat mensen gekeken, bankjes vol zwervers beetje rare sfeer… dus niet te laat naar ons hotel gegaan…maar wat een herrie op straat……slecht geslapen en toen liep de wekker weer af😴na een lekker ontbijtje gingen we om 8.45uur weer op pad. We hadden het tempo er goed in zitten niet zo leuk wandelen door de stad en langs de wegen🤨in Cizur Menor werd het rustiger en hebben we gepauzeerd. Daarna kwamen we tussen de velden, in eerste instantie nog vrij vlak, maar al snel begon het klimmen weer…

We hebben Pamplona achter ons gelaten

Nog een tijdje gekletst met een Ier op de fiets die verslaafd is aan de Camino🤔ik denk toch dat ik dit maar één keer doe…

Picknick😎
Echt hartstikke leuk, maar echt wel zwaar….het was vandaag 30 gr. toch weer behoorlijk klimmen en bijna geen schaduw. Op een gegeven moment na een lange klim waren we bij het pelgrimsmonument op de Alto de Perdón. Wat een uitzicht, echt prachtig!Het pelgrimsmonument
Tijdje zitten genieten en toen aan de afdaling begonnen, een heel slecht kiezelpad dus constant kijken waar je moet lopen….

Moeilijke lange afdaling….
William was een eind vooruit, op een gegeven moment zat er een pelgrim in de schaduw in de graskant dacht ik dat het William was😂ik zie niet zo goed in het donker en dan nog met zonnebril op…. hij vond het jammer dat hij mijn man niet was😂hij zag het ook niet goed denk ik🤣

Zijn we er nog niet…..   Heel ander landschap

In Uterga nog even op een terrasje gezeten en toen de laatste kilometers naar ons overnachtingsadres hier in Obanos, nu weer lekker gedoucht, wasje gedaan, verhaaltje schrijven en zo lekker eten😊de gastvrouw hier schijnt heerlijk te koken dus hoge verwachtingen…. Het was weer een prachtige maar zware dag…