30 april 2019 Augy sur Aubois - Laugere 18,6 km

1 mei 2019 - Saint-Amand-Montrond, Frankrijk

Vanmorgen wakker geworden in de herberg Nos Repos van René Heinrichs, uit onze woonplaats Ossendrecht, hij was zelf niet aanwezig, maar we zijn gisteren heel hartelijk ontvangen door de vrijwilligers daar, Simone en haar man ? naam vergeten.... dus vanmorgen na samen ontbeten te hebben weer afscheid genomen en op weg gegaan.

Vertrek bij Nos Repos

Het was heerlijk wandelweer, later best warm, we hadden het alle twee “zwaar” we merken wel dat we slecht getraind zijn... doordat we in ons huis aan het klussen zijn te weinig gewandeld afgelopen winter, eigenlijk maar 1 keer een flinke route, wandelpad Ree 24 km in het grenspark  Kalmthoutse Heide, wel een aanrader voor iedereen die van wandelen en natuur houdt! Maar goed nu zijn we op de camino, en na een hele optimistische start vorige week in Vezelay met meteen  3 dagen 25 km berg op en af voelt het nu na een dikke week als “zwaar”....... we waren blij dat we bij onze chambre d’hote in Laugere waren, echt een prachtig plek!

Prachtige chambre d’hote

Wat ontzettend leuk om op deze manier op hele speciale plekken te komen! Ik word er altijd heel blij van, jammer dat ik me niet lekker voelde... na wat geluierd te hebben, de tuin van dit prachtige huis en het atelier van onze gastheer bekeken, wat een spullen staan hier! Echt prachtig!

Echt een geweldige gastheer!

We aten samen met onze gastheer Claude Morneau en 3 Franse pelgrims, echt ongelooflijk wat deze man, wij denken toch wel van tegen de 80 hier allemaal op tafel bracht, heel smaakvol en op mooi servies opgediend, de wijn vloeide ook rijkelijk, jammer dat ik me niet lekker voelde😏heb nu maar niet mee gedaan......... gelukkig voelde William zich wel heel lekker, die heeft voor 2 gegeten en gedronken😂daarna heerlijk geslapen in deze rustige omgeving. Hoewel de gastheer gisteren ook behoorlijk ingenomen had🍷toverde hij vanmorgen weer een heerlijk en prachtig aangekleed ontbijt uit zijn kunstenaarshoofd, deze man heeft echt oog voor details, echt zo’n super leuk adres!

Heerlijk ontbijt, in een prachtige eetkamer! Oog voor details!

Voor iedereen een aanrader, ook al staat in het voorzieningenboekje van deze route prijzig bij deze chambre d’hote, dit was het meer dan waard, en dat idee hebben we zeker niet altijd als we ergens overnachten🤓