1 mei 2019 Laugere - Saint Amand Montrond 15,3 km

1 mei 2019 - Saint-Amand-Montrond, Frankrijk

Wat leuk! Vanmorgen nog even in het atelier gekeken, afscheid genomen van onze gastheer en weer op weg, bijna heel de tijd verder langs het kanaal gelopen, gelukkig vandaag eens een paar eenden gezien, we horen heel de dag vogels, prachtig! Maar zijn blij als we ook eens iets levends zien... gisteren wat dat betreft een topdag, een eekhoorn, een hert, een waterrat en heel veel reigers, vandaag dus eenden, ik al blij😊

Eindelijk zien we eens eenden...

Het is vandaag nationale feestdag hier, in Charenton du Cher waren wat festiviteiten, en zijn we even blijven hangen, lekker op een bankje gezeten en een soort broodje opgegeten dat we als extra bij ons stokbrood en eclairs van de bakker kregen, omdat we pelerins zijn....zien we er al zo slecht uit😳

1 mei festiviteiten in Charenton-du-Cher

Het was een leuke dag vandaag, echt genoten van de omgeving en het lekkere weer, het vermoeide gevoel is over, het was ook een korte route.....om 15 uur waren we al in onze chambre d’ hote Ecureuil (eekhoorn) een oud chic bankgebouw, en werden we wederom hartelijk “binnen gehaald” wat een attente gastvrouw, een glaasje bier/wijn in de mooie woonkamer en daarna naar onze “eigen” prachtige kamer, met ligbad (al uurtje in gelegen)

Zo lief, Lelietjes van Dalen en koekjes op onze kamer!

een bosje heerlijk ruikende Lelietjes van Dalen op de tafel, wat een luxe! Direct eens kijken of er een restaurantje open is in de buurt.... en anders hebben we nog een noodrantsoen... ook niet erg...de laatste dagen lijkt het al niet erg op pelgrimeren .....we genieten er maar van, wie weet wat er nog komt☺️

1. Adrienne Goris:
    1 mei 2019
    Lelietjes van Dalen blijken bij 1 mei, dag van de arbeid te horen. Hoorde ik vandaag. Grappig dat er dan een bosje in jullie kamer staat!
  2. Peter Broeders:
    2 mei 2019
    Twee vrienden van ons zijn ook onderweg naar Santiago de Compostella, gisteren hebben ze ook overnacht in Saint-Amand-Montrond. De mannen komen uit Den Hout ( bij Oosterhout) Ze zijn 31 maart vertrokken van huis uit!
    Wie weet ontmoeten jullie elkaar "toevallig"!