28 juni 2022 Sainte-Foy-la-Grande - Pellegrue 25 km

28 juni 2022 - Pellegrue, Frankrijk

Vergeleken met gisteren een korte dag, maar het was weer genoeg, het is ook behoorlijk warm😎

Pauzeplaats op het kerkhof😇Mooie graskanten
We hebben bijna heel de dag over asfalt weggetjes gelopen, bijna altijd langs de wijngaarden, dus heel weinig schaduw… onze eerste picknickpauze was in een kerkje op een kerkhof, speciaal plek en  klinkt raar maar gezellig!Zo mooi!
Weer prachtige wolkenluchten vandaag! Er is altijd van alles te zien zo leuk!Hagedis
Op een gegeven moment liepen we het dorpje Caplong binnen, de weg was afgesloten, er stond een bord barré, maar niet voor pelgrims te voet toch🤔wij dus “gewoon” doorgelopen naar het kerkje, ze waren duidelijk met de straat en het trottoir bezig…. Ik liep een eind achterop… We zouden pauze houden bij het kerkje, dus William langs het hoofdpad richting de ingang van de kerk was dat trottoir net in de cement gelegd🤣🤣🤣en nog helemaal zacht🤣🤣🤣

William stapt in de verse cement🤣🤣🤣
Eerlijk is eerlijk ik zou het ook niet gezien hebben🤣🤣🤣ik kom bij de kerk aan, die werklui helemaal in de stress, ik zie die afdruk in het verse cement….ik zeg heb jij dat gedaan?? Ja🤓en hij stond op de oprit van de kerk en kon ook niet meer terug, ik vond het heel komisch, maar die mannen niet……William met een schoen die nooit meer schoon gaat🤣🤣🤣heeft een achteruitgang gezocht en kwam ik later weer tegen🤣🤣🤣Cement… gaat er nooit meer af…
Toen eerst maar een picknickplek gezocht, op een bankje bij de Marie😎Op bankje bij de Marie
We hadden onze dag niet echt🤣ik zat eerst helemaal rechts op het bankje en William in het midden, hij stond op en ik kieper met heel die bank om🤣vandaag maar niet te veel meer doen…. De burgemeester was binnen aan het werk, dus om een stempel voor ons paspoort gevraagd en weer rustig verder gegaan…Prachtige wolkenluchten!
De Zwitser en Duitser zagen we ook nog, die lagen te rusten in een wijngaard, later lagen wij onder een boom en haalde ze ons weer in. Daarnet op een terras hier in Pellegrue samen bier gedronken, eentje… daarna een stempel gehaald bij de Marie, zij slapen in de gemeenteherberg en wij nu bij onze chambres d’ hôtes😎net een duik in het zwembad genomen😊heerlijk!

Bij onze chambres d’ hôtes

Er wordt hier vanavond gekookt voor ons, altijd weer een verassing! Het was weer een leuke tocht! Hopelijk wordt de schoen van William niet te hard en te zwaar🤣🤣🤣

1. Gina Lambrechts:
    28 juni 2022
    Leuk Lia, om je reisverhaal te lezen. Veel wandelplezier, geniet er van.
  2. Marie-José Jacobs:
    28 juni 2022
    Niet eens vrijdag de 13e, maar toch pech vandaag 🤣. Gelukkig kun je er om lachen.
    Op naar een volgend avontuur.
  3. MARLIES:
    28 juni 2022
    Hé Lia, wat leuk om jullie reisverhalen hier te lezen.
    Hopelijk morgen geen pech meer !
    Succes met de grote tocht en
    Geniet ervan.