29 juni 2022 Pellegrue - Coutures 15 km

29 juni 2022 - Coutures, Frankrijk

Echt heel vervelend, sinds gisteren heeft William heel veel last van zijn scheenbeen, je zou denken te hard zijn voet uit de cement moeten trekken🤣Maar nee een blessure waardoor hij op onze vorige tocht in 2019 op het laatst ook niet meer verder kon lopen…dat was toen aan het einde van onze vakantie, maar nu zouden we nog een dikke week verder lopen….maar dat gaat helaas niet lukken..

Voorgerecht bij chambres ‘d hôtes, echt heerlijk!
Gisterenavond echt super lekker gegeten met onze gastheer/vrouw dit was het voorgerecht, onze gastheer een echte keukenprins! Vier gangen diner alles even lekker!! Heerlijk geslapen in de rust van het platteland en vanmorgen van een kraaiende haan weer wakker geworden😊Na een lekker ontbijtje weer op pad, eerst langs de supermarkt en toen Pellegrue weer uit. Het was markt, altijd gezellig!

Markt bij de markthal van Pellegrue

Toen we bij de kerk stonden zagen we onze Nederlandse medepelgrim, waarmee we een aantal dagen geleden gegeten hebben, de pelgrimswereld is klein…

Kerk van Pellegrue
William merkte al meteen dat het lopen lastig was, kleine stappen lukte nog net.. echt zo balen… we waren zo lekker op gang… waarschijnlijk door die 37 km overbelast… zo jammer…

Wijngaarden wijngaarden🍷
Dus heel rustig aan verder gelopen, ik deze keer op kop😊een hele tijd geluierd bij de voormalige benedictijnen abdij van Saint-Ferme, nu nog kerk en Marie.

Picknick in Saint-Ferme      De voormalige benedictijnen abdij van Saint-Ferme
Een heerlijk plekje in de schaduw, later de kerk bezocht, mooi! Er was ook een soort kauwgomballen automaat van vroeger… als je er twee euro in gooide ging het lampje branden… gezien de spinnenwebben al even niet gebruikt denk ik….. mijn portemonnee zat ver onder in mijn rugtas (altijd handig) en William vindt dat soort dingen onzin🤣dus niet gekeken of het nog werkte🤣

Soort kauwgom automaat in de kerk, 2 euro in stoppen en het lampje gaat aan🤔      Toilet van de burgemeester in de Marie🤣

Daarna was ik William kwijt, helemaal niks voor hem, maar hij was de Marie ingegaan en had het toilet van de burgemeester gevonden, ook een beleving op zich🤣Zo leuk om onderweg te zijn!!

Dit ligt er ook al even….

Maar het lopen viel niet mee voor William, we hadden expres een korte wandeling gepland, dus rond 14.30 uur kwamen we aan bij onze chambres d’ hôtes, prachtig hier!!! Maar helemaal niets in de buurt geen winkel of restaurant, dat wisten we dus we eten zo uit onze rugtas cup a soup en stokbrood met knakworst met een rood wijntje uit een plastic flesje best te doen😊Vanmiddag geluierd aan het zwembad, lekker gezwommen en besloten dat we morgen naar La-Réole proberen te lopen 15 km, daar slapen en vrijdagochtend op de trein naar onze auto stappen, echt wel heel jammer😭

1. Lilliane:
    29 juni 2022
    Wat een verrassing, Lia, om jullie reisblog toevallig tegen te komen op Facebook. Ik had geen idee dat je naar Santiago aan het wandelen bent.
    René en ik zijn 2 keer op vakantie geweest in Noord-Spanje (met het vliegtuig/ huurauto), waarbij we veel pelgrims hebben gezien. Ik vind het heel indrukwekkend wat jullie/zij doen. Veel succes!
  2. Angele Van Dooren:
    29 juni 2022
    Wat jammer dat William geblesseerd is.
    Gelukkig zijn jullie in staat om er toch nog iets moois van te maken.
    Beterschap en geniet nog van alle goeds wat op jullie pad komt.
  3. Marie-José:
    29 juni 2022
    Wat jammer dat jullie reis een abrupt einde lijkt te krijgen.
    Vooral balen voor William dat hij zo'n pijn heeft.
    Succes morgen!
  4. Helene:
    29 juni 2022
    Ach wat zonde nou….. net zo lekker op pad! 😥
  5. Wilma:
    30 juni 2022
    Ohhh, wat ontzettend jammer dat jullie deze gezellige en bijzondere reis moeten afbreken. Maar jullie zijn inmiddels weer wel een stuk verder gekomen op het traject. Ik kijk nu al uit naar de volgende verhalen en hoop zo ook in Santiago te eindigen. Goede terugreis en thuiskomst voor morgen. En William veel beterschap met je been.
  6. C van den Bergh:
    30 juni 2022
    Wat een pech,en jullie waren zo goed op weg jammer maar ik hoop voor Wiliam op een spoedig herstel.en een mooie reis terug naar ossendrecht. tanteCor