27 juni 2022 Mussidan - Sainte-Foy-la-Grande 37 km

27 juni 2022 - Sainte-Foy-la-Grande, Frankrijk

Meer dood dan levend kwamen we bij ons hotel in Sainte-Foy-la-Grande aan, 37 km is echt heel ver😬een jaar of tien geleden heb ik de Vierdaagse van Nijmegen gelopen, een éénmalige actie…. vier dagen veertig km is echt niet leuk….30 is nog te doen maar dan nog tien😬en wij nu 37 km met zware bepakking heuvel op heuvel af en daar was de zeven heuvelen dag bij Nijmegen niks bij…..maar we hebben het gered😅

Moe moe moe
Vanmorgen vroeg opgestaan, onze Duitse mede pelgrim zat al te ontbijten hij verslikte zich in zijn thee toen ik in mijn chique peignoir onze kamer uit kwam🤣

Chique peignoir voor een pelgrim🤣

Weegt niks kost ook niks, door één van mijn dochters uit Singapore meegebracht….maar wel ideaal als je de gang op moet voor een gedeelde badkamer/ toilet…. Maar niet persé een plaatje dat je hij een pelgrim verwacht😂hij moest echt twee keer kijken🤣

Badkamer in de kast🤣
We hadden trouwens wel een wastafel op de kamer, typisch adres maar toch best leuk en heerlijk geslapen! Om 7.30uur zijn we weer op pad gegaan, eerst langs de boulangerie. Gelukkig al heel snel miste ik mijn wandelstokken die ik vanaf gisteren gebruik, vergeten😬opgehaald en weer op pad….heel stijl klimmend het dorp uit..Loopt toch wel goed met die wandelstokken!

Uitzicht vanuit Chambres d’ hôtesHeel stijl het dorp uit

Vandaag heel veel over asfalt, heel mooi door de bossen en haast geen auto gezien, wel heel veel klimmen, maar heel mooi en rustig😊

Heel veel bos
Op een gegeven moment had William mijn wandelstokken even vast en liep hij ermee als een tamboer mâitre, dat deed mij denken aan heel heel heel vroeger toen ik bij de majorette zat🤣kreeg ik een verhaal in mijn hoofd van dat we een motorcross evenement moesten openen, wij in onze mini jurken met witte laarzen aan🤣en het was één grote slikbende, had ook nog iemand haar hoofddeksel achterste voren op, wij slingerde slang langs de plassen, was echt zo ontzettend komisch… heb er vandaag zo’n 45 jaar later… nog van in een deuk gelegen🤣

Onze schaduw😊Pauze
Echt heel gezellig onderweg, bij een picknick altijd lekker om wat te eten en te drinken en is er ook altijd van alles te zien😊je gaat toch op andere dingen letten, echt heel leuk!

Altijd iets te zien!
Op een gegeven moment zagen we de Zwitser ook weer, lijkt me sterk dat hij deze barre tocht ook heeft volbracht vandaag🤔We hebben hem nog niet gezien vanavond…

Altijd leuk wijngaarden🍷

En ineens zitten we ook weer in de wijngaarden, altijd leuk! Maar wat waren wij blij dat we eindelijk in ons hotel waren en echt een heel mooi hotel! Lekker gedoucht, de was gedaan en het dorp in om wat te drinken en te eten, leuk hier!

Bij aankomst gezellig wat gedronken😊
Nu eerst lekker rust, we kijken morgen hoe we verder gaan, even niks boeken en misschien maar gewoon vertrekken… of wie weet een rustdag…. Het was zwaar, maar toch weer leuk!

1. Pa:
    27 juni 2022
    Oei 37km met bepakking berg op berg af is wel heel ver! Bewondering dat jullie dat is gelukt.Succes verder en hopelijk nog vele mooie ervaringen.
  2. Helene:
    28 juni 2022
    Pfffff wat een afstand 🫣
    Maar ja jullie deden het weer!!!!!
    Sprakeloos 🫢
  3. Marianne:
    29 juni 2022
    Wat knap, 37 km. Goed van jullie.
    Het is erg leuk om via jullie verhalen mee te reizen.