27 september 2023 Zubiri - Pamplona 22.5 km

27 september 2023 - Pamplona, Spanje

Nou dat viel even tegen, Zubiri…. Toen we gisteren aankwamen over de Puente de la Rabia leek het een gezellig dorp…

Puente de la Rabia

Wij met grote honger op pad gisterenavond, er was een restaurant op 20 minuten lopen, dat vonden we te ver en het restaurant in het “centrum” had geen plaats meer voor een paar hongerige pelgrims🤨toen bij een tapasbar met het terras bijna op de doorgaande weg iets gedronken en een pain chocolat gegeten, meer hadden ze niet meer…terug in ons appartement een zak chips leeg gegeten, met op de achtergrond tonen van iemand die saxofoon probeerde te spelen. Het zat allemaal niet mee heel lawaaierig, ik heb geen oog dicht gedaan, mede door de klokkentoren die ieder uur twee keer de uren sloeg, alsof één keer niet genoeg was… ook nog een mug die rond mij zoemde en William die er rustig op los snurkte😴Heel blij dat het weer ochtend was. Ontbijt was er niet dus ons oude stokbrood van gisteren in de broodrooster gedaan, met jam uit onze voorraad en een Nescafé een prima ontbijtje!

Ons oude stokbrood van gisteren…  “ ons” appartement uit😊
Na een fotomomentje in “onze” hal lekker weer op pad😊en we zijn niet de enige, maar niet heel vervelend druk.

We lopen niet alleen  De was was nog niet droog

Niet zo’n hele mooie route, Zubiri uit langs een magnesiumfabriek, stukje over de gewone weg en ook best een tijd dicht bij een grote weg, dus veel lawaai… We dachten te pauzeren bij een hotel, maar dat was gesloten, dan maar Nescafé en toastjes uit onze voorraad😊

Picknick
Het was heel warm vandaag 28 graden, en de komende dagen wordt het nog warmer best vermoeiend en we voelen sowieso onze spieren wel….in ons hoofd dachten we vandaag een makkelijkere  route te hebben, maar het was weer heel veel klimmen en dalen…..

Het klimmen hield maar niet op😴Heerlijk fruit! Iedereen probeert iets te verdienen aan de pelgrims

We waren blij dat we Trinidad de Arre binnen liepen en het wat vlakker werd.

Trinidad de Arre  Even uitrusten🍻

Best een tijd op een terrasje gezeten, altijd leuk om mensen te kijken en toen verder voor de laatste 4 km naar Pamplona, dat was op laatst nog flink klimmen, maar we zijn in ons oude Spaanse hotel😴Even rust en morgen een rustdag hier, leuk!! Hier zal vast wel een restaurant zijn dat plaats heeft  voor een paar hongerige pelgrims, dus we gaan zo de stad in🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂🐂hopelijk houden ze die stieren een beetje binnen, want rennen kunnen we niet meer😂