26 september 2023 Roncesvalles - Zubiri 22.5 km

26 september 2023 - Zubiri, Spanje

Gisterenavond echt heerlijk gegeten in onze posada! Met de wijn uit Roncesvalles erbij en goed gezelschap, we zaten lekker met ons twee😊helemaal goed!

Koken kunnen ze hier ook wel! Heerlijk gegeten!  De wijn uit Roncesvalles smaakte goed🍷
Na het eten nog een kleine wandeling gemaakt en ook nog in een Heilige mis terecht gekomen, Roncesvalles heeft maar 38 inwoners maar de pastoor van Ossendrecht (die er niet meer is) zou jaloers zijn op zo’n volle kerk, veel pelgrims bezoeken de mis😇

Avondwandelingetje
Heerlijk geslapen en een lekker ontbijtje, een heel leuk overnachtingsadres!

Oud Spaans hotel prachtig!  Een goed ontbijt en weer op pad
Om 8.30uur gingen we weer op pad, heerlijk wandelweer zo in de ochtend! In Auritz een stokbroodje gekocht in een propvolle winkel en weer verder!

Supermarktje, dus brood gekocht
Toen we Auritz uitliepen kwam er een hele magere zwarte kat op ons af, als dat maar goed afloopt vandaag🙀

Een zwarte kat😳en de dag is net begonnen Mestkar rakelings langs ons😝
Even later een scheef hangende tractor met mest rakelings langs ons af, ik was me al aan het indenken hoe het eruit zou zien als die zou kantelen, maar nee hoor alles is super goed gegaan vandaag!

We zitten op de goede weg😇
En we zitten ook nog steeds op het goede pelgrimspad! Wat wel opvalt is dat er heel veel mensen georganiseerd deze tocht doen, die lopen met een klein dag rugzakje en laten hun koffer van hotel naar hotel brengen, je ruikt de Chanel geuren al van ver aankomen, ik heb één mini flesje shampoo bij daar wordt alles inclusief kleding mee gewassen😂gisteren zagen we zelfs een soort koud buffet opgesteld voor een georganiseerde ploeg, inclusief bordjes en bestek🤔dan blijft er van het pelgrimeren helemaal niet veel meer over… en dan onze lunch…

Onze lunch  De Jacobsschelp

maar genieten hoor!! Een mooie route mooi weer, maar toch weer best pittige klimmen en dalen over paden waarvan je denkt als het regent kun je hier toch niet langs…

Moeilijk begaanbaar pad..  Wat een pad…
maar het regende niet en we hebben het weer gered, rond 16.30uur liepen we Zubiri binnen, leuk dorp! We dachten hier te slapen in een soort hotel, maar we zijn naar een appartement gebracht dat we met zes andere pelgrims (met trekkersrugtas) delen, we hebben wel een eigen slaapkamer dus prima hoor! De was hangt op het balkon, we zijn weer opgefrist en hebben honger, dus zo op pad om een restaurantje te zoeken😊

De brug over en we zijn in Zubiri😎

1. Nelleke:
    26 september 2023
    Lia, wat leuk dat je ons weer deelgenoot laat zijn van jullie pelgrimage. Ik wens jullie een mooie etappe zonder blessures toe.
  2. Lia en William:
    Dank je Nelleke!
  3. Marina Bus:
    26 september 2023
    Prachtige foto’s van jullie en de omgeving. Gelukkig heeft de zwarte kat geen ongeluk gebracht. 😅
    Succes en geniet ervan.
  4. Lia en William:
    Dank je! Doen we!
  5. Lilliane:
    26 september 2023
    Dit was toch een ander diner dan crackertjes met smeerkaas uit het noodrantsoen. Met lekkere Navarra wijn, wel verdiend!
  6. Lia en William:
    Dat dachten wij ook🍷
  7. Annemieke Wagenaars:
    27 september 2023
    Geweldig is dat om dit te beleven, zeker dat je je brood in zo'n van alles en nog wat winkeltje gaat kopen. Zo noem ik dat altijd maar.
    Dat is genieten.
  8. Lia en William: