24 september 2023 Saint-Jean Pied de port - Orisson 9 km

24 september 2023 - Orisson, Frankrijk

Vanmorgen om 9.15uur onze auto geparkeerd in Saint-Jean Pied de Port, echt heel veel zin om weer te vertrekken!

Vertrek in Saint-Jean-Pied-de-Port🥰
We liepen het stadje uit in een drukte van dagwandelaars, die hebben we maar voor laten gaan met een zware rugtas is het toch anders lopen…dus daarna heerlijk rustig😊wel vandaag al meer mensen gezien onderweg dan op het hele stuk 1775km van Ossendrecht tot SJPDP, maar dat hadden we ook wel verwacht. Meteen na SJPDP begon de klim behoorlijk stijl, we begonnen op 163 meter en zijn in die 9 km geklommen naar 793 meter, ongeveer op de helft zei ik nog tegen William we hadden misschien toch wel door kunnen lopen naar Roncesvalles, later was ik toch blij dat we in Orisson geboekt hadden, het was echt zwaar🤨

Zware tocht vandaag     Eens geen stokbrood, maar bananen
maar een prachtige gezellige dag! Om 13 uur waren we al in Refuge Orisson, als één van de weinige hier hebben we een twee persoonskamer, een blokhut zonder wc of douche daarvoor moeten we de Refuge in met een muntje voor 5 minuten douchen..Onze hut voor vanacht😊
Afzien dat pelgrimeren…. We moeten er ook weer een beetje inkomen…Net samen met een man of 50 gegeten, waaronder maar 1 andere Nederlandse… wij zaten aan tafel met twee Duitsers en een Amerikaanse, best gezellig🍷Prachtig!
Het is hier echt prachtig! Maar vroeg donker, dus we liggen al in onze blokhut, hopelijk hoef ik niet naar de wc vannacht, want in het licht was het al moeilijk afdalen naar het hoofdgebouw…. Wordt vervolgd…De wekker staat om 6 uur, want het ontbijt wordt om 7 uur geserveerd, daarna is het de bedoeling dat je vertrekt… we zullen onze tijd ook wel nodig hebben, want morgen klimmen we tot 1430 meter en moeten we 18 km lopen tot Roncesvalles.

Leuk het geluid van koeienbellen

1. Martha Buermans:
    24 september 2023
    Heel veel succes!!
  2. Lia en William:
  3. Carla:
    25 september 2023
    De start is weer gemaakt Lia en William! Heel veel succes en mooie wandelingen toegewenst! 🍀
  4. Lia en William:
    Heel veel wandelplezier!
  8. Lia en William:
  9. Marianne:
    25 september 2023
    Mooi weer op jullie eerste dag. Veel wandelplezier
  10. Lia en William:
  11. Velterop, marthy:
    Al weer flink op pad! Wandel ze. Liefs
  12. Lia en William:
  13. Marie-José:
    25 september 2023
    Jullie starten door met stevige beklimmingen begrijp ik.
    Zet hem op en geniet!
    Dat doe ik al weer van je mooie foto's en verhaal.
    Groetjes
  14. Lia en William:
  15. Lia en William:
  16. Lilliane:
    25 september 2023
    Wat leuk dat jullie weer op stap zijn! Ik ga jullie weer volgen!
    Wat ik nog bedacht na ons gesprekje in mei: hebben jullie er weleens over gedacht om een potje multivitaminen mee te nemen voor de dagen dat je geen gezonde maaltijd kunt eten? Of is dat niet pelgrimwaardig?😇
  17. Lia en William:
    25 september 2023
    Zeker wel pelgrimswaardig, maar toch niet gedaan, tot nu toe veel fruit gegeten😇
  18. Ludo:
    25 september 2023
    Lia & William, “ een goed begin” zei kapelaan Erik Odekerke al, in goede katholieke traditie, in Limburg
    In Amerika was het “Run Forrest (Gump), run…
    En iemand zong ooit “Loop, loop, alsof het je laatste dag is, loop, alsof je voeten niet bestaan…”
    Enfin, alleen maar om te zeggen: Wandel, en doe het met plezier en overtuiging. Geniet ervan en blijf weg van lijntjes en ongemakken!
  19. Lia en William:
    Doen we! Dank je!