23 juni 2022 Sorges - Périgueux 23 km

23 juni 2022 - Périgueux, Frankrijk

Gisteren nog even gezwommen bij ons pelgrimsadres, daarna nog wat geluierd en lekker gegeten samen met onze gastheer en vrouw😊Een heerlijke maaltijd allemaal vers uit eigen moestuin, behalve de kippenbout…Na het eten met een enorme uitleg de tuin bekeken, daarna lekker rust op onze kamer😴Vanmorgen na een simpel Frans ontbijtje om 8 uur weer op pad, een prachtige ochtend!

Een mooie ochtend om weer te vertrekken!
Even langs de boulangerie, die was er gelukkig, want vandaag verder niks onderweg. De Franse pelgrims liepen gelijk met ons het dorp uit, van de Zwitser en de Basken geen spoor meer…wij verwachten de Zwitser ligt ver achter ons en de Basken ver voor ons, de Belgische dame vandaag ook nog niet gezien, maar wie weet straks in een cafeetje😊Het pelgrimsleven is klein….

Château in de verte, zo mooi onderweg!

Het was vandaag weer een hele mooie route voornamelijk door bossen, maar ook door de velden, af en toe een kasteeltje, ben ik gek op! Ik volg kasteelvrouw Emmy ook… gekke onderneming maar toch leuk!! Ik zou er zo zin in krijgen! Maar William niet … die man van kasteelvrouw Emmy trouwens ook niet…. Maar zij doet het! Ik niet hoor..

Château de Caussade
De ochtend begon dus heel mooi, maar al snel begon het te regenen en ook onweer, wij liepen diep in het bos, niet leuk… stromende regen, het onweer viel gelukkig mee..

Veel regen…
Twee blauwe monsters🤣Door de regen lette ik niet zo op, William liep een eind voor mij, ik begon te twijfelen of ik wel goed zat, maar gelukkig ik zag het andere blauwe monster in de verte lopen🤣We hebben al heel warm weer gehad, een beetje te warm, maar regen is toch vervelender, al heeft het ook iets komisch…best gelachen!!

Er komt een blauw monster aan🤣
Op een gegeven moment konden we toch onder een soort van afdakje even pauzeren…en wat eten…alleen ons hoofd bleef droog…

Even pauze in de regen…
Na deze pauze was het luxe pelgrimsgevoel van gisteren wel echt verdwenen… Ik had vandaag ivm mijn blaren mijn Teva’s aan, mijn sokken waren natuurlijk helemaal doorweekt, echt verschrikkelijk om lang mee te lopen….en de laatste 8 km waren niet echt leuk😬langs een drukke weg, berg op, in de regen, wat onweer, moe en zere voeten… dit is echt pelgrimeren en niet luxe… en niet leuk😬Maar we waren om 14.30uur  in ons hotel, lekker gedoucht even luieren, handwasjes doen, wijntje drinken en straks de stad in om iets te eten. En morgen een rustdag hier, gezellig! Wat we tot nu toe gezien hebben een mooie stad Périgueux!

De kathedraal van Périgueux, zicht vanuit onze hotelkamer!

En dit is het uitzicht vanuit onze hotelkamer, de kathedraal geweldig toch!

1. Adrienne Goris:
    Wow!
  2. C van den Bergh:
    23 juni 2022
    het is tenslotte een pelgrimstocht,het kan niet elke dag mooi weer zijn groetjes tante COR of Correke of Cornelia volgens de dominee.
  3. Robin Aardoom:
    23 juni 2022
    Heel gaaf om te lezen allemaal! Geniet van de rustdag morgen, die hebben jullie wel verdiend :D Hopelijk morgen meer zon! (en misschien een klein wijntje erbij?)
  4. Ludo:
    24 juni 2022
    als ik die uitdossing zo zie, dan had ik (trouwfeest 2019) zo mee kunnen lopen:-)
    Helemaal eens met tante Cor. Of zoals de Engelsen zeggen: "no pain, no gain".
    De kathedraal van Périgueux herinner ik me trouwens van één van onze auto(!!!)-vakanties. Daar wandelend aankomen: respect!
    Blijf genieten!