22 juni 2022 Thiviers - Sorges 20 km

22 juni 2022 - Sorges, Frankrijk

Ons ontbijtje stond klaar in de koelkast, witte boterhammen hebben we geroosterd met een beetje jam erop, best lekker😊

Ons onderkomen in Thiviers, tussen spoorlijn en drukke weg…
We waren blij dat we weer op pad konden, niet echt een prettig plek….. helaas regende het, dus onze regencapes meteen aangedaan😬Regencapes aan, gelukkig was het al snel droog..
Zo liepen we als een ANWB stel, we hebben helaas dezelfde …….weer berg op Theviers in om onze route te vervolgen, twee blauwe monsters🤣Theviers is wel een leuk stadje, er is wat meer te beleven dan de meeste plaatsen waar we doorheen komen, ook wel veel verval….Oud oud oud…
En alles blijft gewoon staan… net buiten de stad misten we een grasweg dus moesten we terug, nooit leuk… toen we op het goede pad liepen, waren er bij een huis een aantal loslopende honden, die op ons afkwamen hard blaffend… blaffende honden bijten niet, maar heb het er dan toch niet zo op…. Gelukkig niks gebeurd… verder was het weer een hele mooie route!

Spoorbrug

Gelukkig heeft het niet lang geregend, al snel de capes weer uit…onderweg op een boerenerf onze Nescafé op gedronken met boterhammen met knakworst, lekker hoor! Later op de trap van de kerk van Négrondes langer gepauzeerd, ik heb last van mijn achillespees, en blaren.. niet leuk… mijn Teva’s aangedaan… later liepen we over een soort leempad, waar ik iedere keer aan de grond bleef plakken, de leem krulde helemaal om mijn Teva’s heen, echt afzien😬

De eerste velden zonnebloemen, helaas nog niet in bloei..
Hier de eerste nog niet in bloei staande zonnebloemen en hele mooie wolkenluchten! Al best snel liepen we Sorges in waar we overnachten bij een pelgrimsadres en er wordt voor ons gekookt! Maar eerst wat gedronken op een leuk terrasje bij een brocanterie, nog wat gekletst met een Belgisch stel en ook onze mede pelgrims de één met hoedje op😊hebben we weer gezien.We liepen Sorges binnen
Nu lekker gedoucht en aan het luieren, we gaan zo een duik nemen, ook hier hebben ze een zwembad! Het luxe pelgrimsleven🤣

1. Ester:
    23 juni 2022
    Lieve buurtjes, wat een leuke verhalen over jullie tocht! Heel veel succes en hopen dat de warmte een beetje te doen blijft.