21 juni 2022 La Coquille - Thiviers 23,4 km

21 juni 2022 - Thiviers, Frankrijk

Gisterenavond constant weerlicht en wat gedonder in de verte, bij ons wat regen, maar verder viel het mee, heerlijk geslapen op deze rustige plek!

Uitzicht vanuit onze slaapkamer😊
Na een lekker ontbijtje gingen we om 8.45 uur weer op pad, eerst dik twee km vooral berg op naar de route, even langs de supermarkt en daarna weer op het pelgrimspad.

Mooie bloemen! Jammer dat ik mijn echte  camera niet bij heb…

De zon was er niet vandaag, wel drukkend warm, dus vermoeiend… wel weer een prachtige route! Na een paar uur een vroege lunch op onze deken, bankjes zie je nergens en we kwamen vandaag ook niet door dorpjes.

Lunch op onze deken😊
Best een tijdje langs de kant van de weg gelegen, alle twee moe…Op andere tochten had ik steeds snel last van blaren, deze keer niet zo, maar het begint…ik twijfelde nog of ik mijn wandelschoenen zou ruilen voor mijn Teva’s maar nog niet gedaan…morgen wel denk ik….

Oud oud oud, maar heel mooi!

Echt heel mooi onderweg! Op een gegeven moment, we liepen echt in de middle of nowhere zag ik sporen, ik denk van een wolf😳in ieder geval leuk voor dit verhaal😊maar ik denk het echt!

Wolven pootafdrukken🧐

Berg op berg af William liep een eind voor mij zag ik een hoedje op de weg liggen, ook toevallig, van de week verloor ik mijn hoedje, nu hij of het is van een andere pelgrim, dus meegenomen…. Het was dus van een andere pelgrim..ik dacht een beetje pelgrim gaat vast naar de kerk in Thiviers dus daar leg ik het straks neer. Uren later lopen we Thiviers binnen, de eerste pelgrim die we zagen vroeg ik of het zijn hoedje was, no no ……later zagen we de eigenaar van het hoedje wel en hij was zo dankbaar blij!! Ik had echt een goede daad verricht🤣William en ik zaten ondertussen op een bankje bij de kerk, buiten deze keer…..

Kerk van Thiviers😇

De Franse pelgrim was zo blij met zijn hoedje dat hij deze lekkere koekjes net van de bakker als bedankje kwam geven…. Het stelt allemaal niet veel voor, maar zo leuk om onderweg te zijn!!!

Koekjes van de dankbare Franse pelgrim😊

Ondertussen inkopen gedaan en nu zijn we in onze gehuurde studio voor één nacht, beetje saai plek, maar we waren blij dat we er waren…. Ik ga zo een lekkere salade maken met stokbrood en een wijntje erbij heerlijk! Morgen weer verder!

1. Jan en Lenie:
    21 juni 2022
    Hallo Lia en William,
    Ik hoor jullie spreken over hotels, diners, zwembaden, wijntjes, biertjes, koude cola, airconditioning, pizza, zwembroeken, goede ontbijtjes, etc.
    Daardoor mis ik toch wel een beetje het authentieke pelgrimsgevoel, ik denk hierbij bijvoorbeeld aan:
    - slapen op een slaapzaal, op een rijtje, met pakweg 80 man,
    - slapen op een houten plank met roestige spijkers er door heen,
    - ondefinieerbare (kaas)luchten die uit allerlei wandelschoenen en sokken opstijgen,
    - snurkende mannen met een duistere achtergrond die je van de slaapplank duwen,
    - in je oren ademende mede pelgrims genoten,
    - vieze kleren, lompen en een gebroken bedelstaf,
    - schurft, luis, wantsen en ongewassen piekharen.
    Alle gekheid op een stokje, jullie zijn lekker bezig, hou vol.
  2. Ludo:
    21 juni 2022
    In elk geval geen beren op de weg!
    Doe voorzichtig en blijf genieten van de kleine dingen. Die volgens mij eigenlijk niet zo klein zijn, maar juist de kern van de zaak raken. Gewoon iets voor de ander.
    Wie goed doet goed ontmoet....