2 mei 2019 Saint Amand Montrond - Ardenais 20,3 km

2 mei 2019 - Saint-Amand-Montrond, Frankrijk

Vanmorgen heerlijk uitgerust wakker geworden in onze chambre d’hote, helaas wel met tikkende regen....heerlijk ontbijtje, wat een gastheer/vrouw ook hier, alles perfect😊Gisteren avond eerst hier nog een aperitief met de andere gasten, daarna zijn wij het stadje ingegaan, er was niet veel open ivm 1 mei, maar toch nog lekker gegeten bij een Kebab. Vanmorgen vertrokken we met een beetje regen, maar dat werd al snel heel veel regen, ook nog veel wind, echt niet leuk😬waar zijn wij ook weer mee bezig??

Uren regen en wind, echt niet leuk😬

Zo hebben we 15 km gelopen, geen enkele mogelijkheid om te schuilen..... tot op een gegeven moment een soort onderkomen langs de weg, waar we even droog konden zitten, de koekjes die we in de chambre d’hote hadden gekregen opgegeten met water erbij, ach kan slechter....

Even pauze...

Daarna verder gewandeld tot eindelijk een cafeetje in Loye sur Arnon, lekker warm binnen koffie gedronken, en gekeken waar we vanavond zouden overnachten, maar helaas we konden nergens meer terecht, of gesloten of geen plaats... en nog 10 km verder wandelen is dan echt wel ver.... Normaal boeken we meestal een dag van te voren, maar nu dachten we we zien wel... Gelukkig hadden we een plan B de eigenaren van de chambre d’hote van afgelopen nacht hadden al gezegd als jullie niets vinden halen we jullie op, dus gebeld en ja hoor😊we zitten nu weer terug in het oude bankgebouw in Saint Amand Montrond, Ecureuil (eekhoorn), morgen brengen ze ons weer terug naar waar we gebleven zijn, het kerkje van Ardenais.

Kerkje van Ardenais

We zagen vanmiddag toen we in het cafeetje zaten nog twee pelgrims, ze liepen door dus niet gesproken, dat waren vast de Nederlanders waarover we gehoord hebben via deze site🤓

1. Peter Broeders:
    2 mei 2019
    Die twee pelgrims Frans en André overnachten in Le Chatelet.