19 mei 2023 Saint-Palais - Ostabat 13 km

19 mei 2023 - Ostabat-Asme, Frankrijk

Geweldig hotel in Saint-Palais! We hebben gisterenavond heerlijk gegeten!

Heerlijk gegeten!    Naar de markt voor een stokbroodje 🥖
En vanmorgen een heerlijk ontbijt! William heeft zelfs een eitje kunnen koken! Even langs de markt voor een stokbroodje en weer op pad😊Toen we Saint-Palais uitliepen zagen we de Belgische pelgrim van een aantal dagen geleden, wij dachten dat hij al lang de Pyreneeën over was, maar ook “pas” hier dus, zo slecht doen we het nog niet🤓

We lopen Saint Palais uit     Onderweg😊

Het was weer een prachtige route met behoorlijke klimmen, we boffen echt ontzettend met het weer, kan gewoon niet beter🌞en niet te warm..

Mooie zware route
Misschien door de medicatie maar met mijn knie gaat het best goed, gelukkig we willen echt niet naar huis, heerlijk om zo onderweg en heel de dag buiten te zijn! Bij de Stele de Gibraltar was het flink klimmen, boven ons steeds grote roofvogels, de Rode Wouw spanwijdte 1.60 meter echt Wouw!Zo mooi😊
Het is steeds drukker met pelgrims, hier komen drie routes bij elkaar, maar zeker niet te druk, gewoon leuk! Onderweg een koffiedrinkplaats tijdje in de zon gezeten, we hebben de tijd vandaag🌞Rustplaats voor pelgrims
Even verderop lag een dode slang op de weg, ik wil nog weleens in het gras gaan zitten, maar nu voorlopig niet meer..Dode slang op de weg
Net voor Ostabat hadden we nog een heel nat slecht pad, oppassen om niet uit te glijden, en bij het binnenkomen van Ostabat een flinke klim, viel niet mee..  Ostabat, heel oud allemaal😳
Wat een stap terug in de tijd hier, een echt oud boerendorp, nog een tijdje bij een gesloten herberg gezeten, waar ook wat onfrisse katten rondhingen, terwijl ik een echte kattenliefhebber ben in dit geval niet echt🫣

Leuke dag!

Het was weer een super dag, rond 14 uur waren we bij onze herberg, nog niet open maar aan het zwembad kunnen zitten, we kunnen er ook induiken maar toch iets te koud, wel lekker gerelaxed😎

Zwembad bij onze herberg
We slapen hier op een slaapzaal met zes bedden, tot nu toe vier bezet, om de beurt douchen enz. op zich prima… gisteren was het wat luxer, ook heerlijk! Straks samen eten en dan op tijd naar bed, morgen rond de 20km en dan zijn we in Saint Jean Pied de Port, leuk!

Mooie luchten    Onderweg😊

1. Ludo:
    19 mei 2023
    Goed bezig! Fijn dat je knie het blijft doen. Blijven smeren:-) Scheelt ook die omweg naar Lourdes;-) (al is dat fenomeen -eens Jan- op zich een bezoek meer dan waard).
    Bijna in Saint-Jean Pied de Port. Ge-wel-di-ge prestatie!!!! Mooie mijlsteen. Ga er voor
  2. Lia en William:
    Dank je Ludo! We gaan er zeker voor! Zonder omwegen😊
  3. Velterop, marthy:
    19 mei 2023
    Nou, ik lees dat het jullie prima vergaat. Fantastisch! Geniet van al hetgeen er op jullie pad komt. Liefs Marthy
  4. Lia en William:
    19 mei 2023
    Dank je Marthy! We genieten ervan!
  5. Jenny:
    20 mei 2023
    Wat een mooie ervaringen. Geniet ervan! Hopelijk krijg je niet teveel last van je knie.
  6. Lia en William:
    20 mei 2023
    Ja echt geweldig om zo onderweg te zijn, maar ik ja. Bijna niet meer lopen, morgen even kijken hoe het verder moet… we zulken wel stoppen…
  7. Jenny:
    20 mei 2023
    Jammer dat je zo’n last hebt van je knie, maar fijn dat jullie je doel hebben bereikt.
    Geniet nog lekker daar.
  8. Lia en William:
    21 mei 2023
    Echt heel erg balen.. we zitten in de tgv richting onze auto🤨