18 mei 2023 Sauveterre-de-Béarn - Saint-Palais 16.5 km

18 mei 2023 - Saint-Palais, Frankrijk

Gisterenavond de deur niet meer uit geweest, alles was gesloten en dus nootjes, toastje en koekjes als avondmaaltijd, wat mij betreft lekker! Daarna vroeg gaan proberen te slapen, viel niet mee een heel oud pand… we sliepen hier met vijf pelgrims (het Nederlandse stel en de Française van een paar dagen geleden) als er iemand bewoog in een andere kamer piepte en kraakte alles😴onze deur kon niet dicht en de wc was naast onze kamer.. dan weet je het wel..dan ook nog in onze lakenzakken zonder bewegingsvrijheid, we waren weer blij dat het ochtend was😊Na een lekker ontbijtje even een fotomomentje voor de deur😊

Vertrek uit de herberg in Sauveterre    Uitzicht vanuit onze herberg
Toevallig hier tegenover een rommeltje maar verder een hele mooie plaats! De Vieux Pont
Het duurde even voor we het juiste pelgrimspad hadden gevonden, maar eenmaal gevonden echt heel mooi!We waren verkeerd gelopen, maar prachtig!    De juiste weg gevonden!
Gelukkig hadden we besloten een korte route te doen, mijn knie doet toch wel zeer, echt balen🤨Op een paar stijle glibberige stukken na, gleed ik ook nog uit was het een makkelijke route, het landschap is weer wat vlakker.

Het is heerlijk wandelweer!

In de verte zien we soms de Pyreneeën liggen, zo’n zin om daar te komen, zaterdagavond slapen we als het goed is in Saint Jean Pied de Port. Dus we komen dichterbij, leuk!!

De Pyreneeën in de verte😊
Rond 14 uur liepen we Saint-Palais al binnen. Onze plannen voor het klooster waren al bijgesteld. Vooral William vond het niet zo’n goed idee waarschijnlijk was hij bang dat ik daar achter zou willen  blijven😇 Of misschien was hij nog wel banger nog een avond op water en brood door te moeten brengen, want warm eten kon je in het klooster niet.Het klooster😇
Dus zitten we nu in hotel de La Paix, we hebben een pelgrimsarrangement met diner en ontbijt, helemaal goed! En een ligbad, heerlijk! Zo even iets drinken op het terras en vanavond hier lekker eten, het is een prachtige zonnige gezellige Hemelvaartsdag!