18 mei 2023 Sauveterre-de-Béarn - Saint-Palais 16.5 km

18 mei 2023 - Saint-Palais, Frankrijk

Gisterenavond de deur niet meer uit geweest, alles was gesloten en dus nootjes, toastje en koekjes als avondmaaltijd, wat mij betreft lekker! Daarna vroeg gaan proberen te slapen, viel niet mee een heel oud pand… we sliepen hier met vijf pelgrims (het Nederlandse stel en de Française van een paar dagen geleden) als er iemand bewoog in een andere kamer piepte en kraakte alles😴onze deur kon niet dicht en de wc was naast onze kamer.. dan weet je het wel..dan ook nog in onze lakenzakken zonder bewegingsvrijheid, we waren weer blij dat het ochtend was😊Na een lekker ontbijtje even een fotomomentje voor de deur😊

Vertrek uit de herberg in Sauveterre    Uitzicht vanuit onze herberg
Toevallig hier tegenover een rommeltje maar verder een hele mooie plaats! De Vieux Pont
Het duurde even voor we het juiste pelgrimspad hadden gevonden, maar eenmaal gevonden echt heel mooi!We waren verkeerd gelopen, maar prachtig!    De juiste weg gevonden!
Gelukkig hadden we besloten een korte route te doen, mijn knie doet toch wel zeer, echt balen🤨Op een paar stijle glibberige stukken na, gleed ik ook nog uit was het een makkelijke route, het landschap is weer wat vlakker.

Het is heerlijk wandelweer!

In de verte zien we soms de Pyreneeën liggen, zo’n zin om daar te komen, zaterdagavond slapen we als het goed is in Saint Jean Pied de Port. Dus we komen dichterbij, leuk!!

De Pyreneeën in de verte😊
Rond 14 uur liepen we Saint-Palais al binnen. Onze plannen voor het klooster waren al bijgesteld. Vooral William vond het niet zo’n goed idee waarschijnlijk was hij bang dat ik daar achter zou willen  blijven😇 Of misschien was hij nog wel banger nog een avond op water en brood door te moeten brengen, want warm eten kon je in het klooster niet.Het klooster😇
Dus zitten we nu in hotel de La Paix, we hebben een pelgrimsarrangement met diner en ontbijt, helemaal goed! En een ligbad, heerlijk! Zo even iets drinken op het terras en vanavond hier lekker eten, het is een prachtige zonnige gezellige Hemelvaartsdag!

1. Annelies Oerlemans:
    18 mei 2023
    Wat een mooi avontuur zeg!!
  2. Marie-José:
    18 mei 2023
    Je verhalen van de laatste dagen weer gelezen.
    Het is naast genieten van de schitterende omgeving en uitzichten ook wel afzien (pijn in je knie) begrijp ik.
    Sterkte ermee, hopelijk lukt het jullie je doel te behalen🤞
    Forceer maar niet, je hebt hem nog ff nodig 😜
  3. Lia en William:
    19 mei 2023
    Dank je! We gaan het vandaag weer proberen😊
  4. Marianne Timmermans:
    19 mei 2023
    Jullie zijn alweer een hele poos op pad. Echt leuk om over jullie belevenissen te lezen en de foto’s van jullie in dat Franse landschap te zien. Het is een ware pelgrimstocht. De heilige Jacobus zal trots zijn op jullie😅. Een mooie tocht verder en veel groetjes!
  5. Lia en William:
    19 mei 2023
    Dank je! Gaat lukken! Echt heel leuk!
  6. Tante Jenny:
    19 mei 2023
    Ben weer even aan het lezen mooie foto,s ik hoop dat het wat beter gaat met je knie voor zichtig
    Lieve groetjes tante jenny en oom frans
  7. Lia en William:
    19 mei 2023
    Dank jullie! Het gaat wel met mijn knie😊