18 juni 2022 Limoges - Saint-Martin-le-Vieux 24km

18 juni 2022 - Saint-Martin-le-Vieux, Frankrijk

Vanmorgen om 6uur opgestaan, we dachten om 7uur te ontbijten, bleek in het weekend het ontbijt pas om 8uur te zijnšŸ˜¬ik zou zonder ontbijt vertrokken zijn, maar William wilde wachtenā€¦ gelukkig begonĀ de receptionist om 7uur met werken,Ā hij heeft gezorgd dat er wat eten en koffie op tafel kwam. Dus liepen we na een lekker ontbijtje om 8uur het hotel uit.

Franse zoete specialiteit in ons hotel

Na zoā€™n 8 km door de stadĀ lieten we Limoges achter ons, gelukkig was het rustig en nog niet al te warm in de stadā€¦.Omdat het 37 gradenĀ zou wordenĀ hebben we vanmorgen zo lang mogelijk doorgelopen, pas in Aixe-sur-Vienne was onze eerste pauze, en heel leuk, we kwamen voorbij een boulangerie die open was, helemaal blij iets lekkers gekocht! Een pelgrimshand is snel gevuldšŸ¤£

Dat was smullenšŸ˜‹
met een bekertje NescafĆ© erbij, en een bankje in de schaduw aan de Vienne kon onze dag niet meer stukšŸ¤£best een hele tijd gezeten, zo genieten!!

Picknicken langs de Vienne

Daarna was het weer even opstartenā€¦het was vandaag bijna heel de dag op asfalt lopen, en ook behoorlijk berg opā€¦..Leuke huisjes langs de L-Aixette
Nog een tijdje op onze deken onder een eikenboom, zonder rupsen gelegen, we hadden het best wel gehad, echt zwaar met deze hitteā€¦. Daarna nog uurtje lopen Ā naar ons overnachtingsadres in het gehucht Bord, hier werden we hartelijk ontvangen met een koud biertješŸ»lekker!Op ons overnachtingsadres ontvangen met een koel biertje
We slapen in een oude boerderij, de Fromagerie, mooi opgeknaptšŸ˜Šdirect komen er nog vijf gasten en gaan we gezamenlijk eten, ik heb in een blog van iemand anders gelezen dat de kookkunsten van deze mevrouw niet om over naar huis te schrijven zijn, misschien had ze toen een slechte dagšŸ§we gaan het meemakenā€¦en hebben sowieso geen keus, lekker makkelijk! Ik bedenk me net, als ik voor 9 mensen moeten koken sta ik heel de dag in de keuken, en hier het is net 18uur horen we voor het eerst een pan rammelen, we wachten afšŸ˜Š

Fotoā€™s

1. Marie-JosƩ Jacobs:
    18 juni 2022
    Ondanks de warme dag toch weer goed gewandeld zo te zien.
    Hopelijk inmiddels lekker gegeten en nu met de šŸ‘£hoogšŸ‘