17 juni 2022 rustdag in Limoges 6 km

17 juni 2022 - Limoges, Frankrijk

We logeren in een hotel iets buiten het centrum van Limoges, een kamer met airco en dat is wel nodig met deze temperaturen🌞na een lekker ontbijtje zijn we de stad ingegaan, als eerste naar de kathedraal St-Etienne om een stempel voor ons pelgrimspaspoort te halen.

Stempel in ons paspoort🤓
Een mooie kathedraal, met hele mooie glas in loodramen. Verder wat rondgelopen in de stad, eigenlijk meer van het ene bankje in de schaduw naar het andere, 37 graden echt niet normaal zo warm.

Kathedraal St-Etienne

Misschien door de hitte, maar ik vond het niet zo’n bijzondere stad, wel heel veel groen, vijvers en fonteinen dus heel aangenaam. Jammer dat we geen duik konden nemen😎

Veel vijvers in Limoges
Het treinstation in Art Decostijl , één van de mooiste stations ter wereld las ik, is inderdaad prachtig! De klok loopt standaard twee minuten voor zodat de reizigers  op tijd zijn🤓

Het prachtige Art Deco treinstation
Na onze lunch op een schaduw bankje in het park, met zicht op het mooie station, snel terug naar onze kamer met airco voor een siësta. En nu zo terug naar de stad om iets te eten😊

Pelgrim

Leuk om morgen weer verder te gaan, stilte bevalt ons beter dan de drukte van de stad, zeker met deze tropische temperaturen, maar een luierdag was wel heel lekker!