19 juni 2022 Bord - Châlus 20 km

19 juni 2022 - Châlus, Frankrijk

Ik schrijf niet zo vaak naar huis en zeker niet over eten…maar ik vond het eten prima gisterenavond! Een soort van hartige taart met aardappelen eend en bladerdeeg, sla uit eigen tuin en wat brood met Franse kaas, William vond het wat tegen vallen, hij dacht dat het hoofdgerecht nog maar het voorgerecht was… gelukkig kwam er nog een heel zoet vanille dessert, dat ik niet op kon achteraan en had hij toch genoeg gegeten, en gedronken🍷de wijn was lekker!

Zo mooi!
Echt heerlijk geslapen op deze rustige plek, al was er af en toe wel een soort pong van een veer die omhoog schoot, zo’n matras van honderd jaar geleden🤣Maar toch uitgerust en fris weer wakker geworden, een lekker ontbijtje en om 8.45uur gingen we weer op pad.Ontbijt in de boerderij in Bord
Het was meteen al heel warm en flink klimmen, bijna heel de dag weer tussen de velden door over kleine heuvelland weggetjes, gelukkig bijna geen auto’s dus liep wel lekker en rustig! En wat een ruimte, echt heerlijk!

Wat een ruimte…
In Les Cars voor het eerst gepauzeerd, nergens schaduw of een bankje dus hebben we onder het toeziend oog van Maria😇onze Nescafé met chocoladekoekje op een kerkbank genuttigd. Echt heerlijk koel!

Koffiepauze in de kerk😇

Nog een tijdje gekletst met een Belgische pelerine, die ook verkoeling in de kerk zocht.

Alles blijft staan en hangen…
Het was weer een mooie route door veel gehuchten waar de tijd stil heeft gestaan, we zien ook niemand onderweg, waar zijn al die mensen😳wel lekker rustig! Nog wel een bakker gevonden die open was dus een stokbroodje gekocht dat we later droog, ook best lekker liggend onder een kersenboom opgegeten hebben, wat was het weer warm, toch wel heel vermoeiend….

Mijn hoedje kwijt😬
Op een gegeven moment was ik mijn hoedje kwijt, heel in de verte zagen we het op de weg liggen, voordat ik terug kon draaien, ik deed wel een beetje langzaam….gooide William zijn rugtas af en zei ik haal het wel “even” wat een sportieve schat is het toch😍Nu zijn we in onze chambres d’ hôtes in Châlus en we hebben een zwembad hier😎Wat heerlijk! Een zwembad🌞
Nu slepen we al jaren onze zwemkleding mee op de Camino, nooit gebruikt en nu niet bij natuurlijk, dan maar in ondergoed met deze temperaturen wil je gewoon een duik nemen! En het was heerlijk! We waren hier op tijd dus lekker uitgerust op een ligbedje in de schaduw😊en nu gaan we hier bij de overbuurman, een Aziatisch restaurant lekker eten dat zal wel smaken!

1. Mien:
    20 juni 2022
    Yes, Yes, DAT GAAT GOED MET JULLIE!!!!!!!!
    GENIETEN MAAR!
    Groetjes, liefs, Mien.
  2. C van den Bergh:
    20 juni 2022
    wat een heerlijke wandelingen maken jullie door dorpjes en landerijen als ik 30 jaar jonger zou zijn ging ik gelijk met jullie mee willen gaan groetjes tante Cor.
  3. Kees en Corry Rommers:
    20 juni 2022
    Mooie verhalen en mooie foto's!!!!