15 juni 2022 Châtelus - Saint-Leonard-de-Noblat 32 km

15 juni 2022 - Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk

Francoise Dumont van ons overnachtingsadres had echt heerlijk gekookt! Dus lekker gegeten met rood wijntje erbij en vroeg naar bed😊vanmorgen om 5 uur opgestaan, simpel ontbeten en om 6 uur waren we op pad.

Om 5 uur opgestaan om om 6 uur te vertrekken😊
Heel vervelend het rommelde in de verte en de lucht zag er onweersachtig  uit, op een gegeven moment grote druppels regen, toch gewoon doorgelopen zonder regencape en het viel mee, de onweersbui ging gelukkig langs ons heen. Door de regen was het lekker opgefrist, heel lekker om te lopen! Na twee uur om 8 uur onze eerste pauze bij het kerkje van Les Billanges, iemand van de plantsoenendienst kwam de deuren van de kerk opendoen, even binnen gekeken.Pauze op de trap van de kerk
was een leuk plekje waar we best een tijd op de trap van de kerk gezeten hebben. De pelgrims uit Baskenland zagen we ook nog lopen, wij dachten die zijn al een heel eind verder op de route, zagen er zo sportief uit, maar net zo ver als wij dus😊Zo leuk die nieuwsgierige dieren onderweg😊
Echt een prachtige route, steeds tussen de koeien en hele oude boerderijen, behoorlijk klimmen en dalen, en ook vaak over moeilijk begaanbare paden….Hele oude bruggetjes…
Maar echt prachtig! Na zo’n 20 km zie je dat niet meer zo en ben je vooral kilometers aan het maken, vandaag ook voor het eerst mijn wandelstokken gebruikt, ik ben nog niet heel enthousiast..Eindelijk een open restaurant!
Voor het eerst in drie dagen onderweg wel een restaurantje gezien dat ook open was, William niet te houden die Cola moest er komen, inderdaad lekker! Zeker met dit warme weer 30 graden, erg vermoeiend😴we kwamen voorbij een mooi kasteel, zij hadden speciaal voor de wandelaars een “huisje” gebouwd om te pauzeren, echt heerlijk in de schaduw een tijd gepauzeerd, ik heb zelfs een dutje gedaan.Zelfs geslapen onderweg, zo een warme vermoeiende dag😴
Het was een hele vermoeiende dag, maar heb geen enkele keer serieus overwogen een taxi te bellen, zou ook niet meegevallen zijn in deze omgeving denk ik…We hebben waarschijnlijk door vermoeidheid ook nog een afslag gemist en zijn dus nog wat fout en om gelopen… komt de stemming niet ten goede😬maar we hebben het gered! 32 km met zware rugtas berg op en af en dat met 30 graden, ik ben trots op ons🥳daar hebben we net op geproost🍻bier dat drink ik normaal alleen met de Vastenavend, maar was lekker na zo’n tocht! Nu lekker gedoucht en even luieren en straks hier in het hotel eten, helemaal goed dus!

1. Marga:
    15 juni 2022
    Kanjers! Veel respect voor jullie 😘
  2. Carla:
    15 juni 2022
    Lia en William, weer mooie reisverhalen en respect voor jullie sportieve prestatie.
    👟👟 🌞 👟👟👋👋
  3. Adrienne Goris:
    16 juni 2022
    Heb je ook nog “ ei lekkere dweil oe ist” gezongen? 😁 .Goed van jullie hoor, knap vind ik ook!
  4. Marianne:
    16 juni 2022
    Wat een toppertjes zijn jullie👍🏻👍🏻👍🏻