14 juni 2022 Bénévent - Châtelus-le-Marcheix 20 km

14 juni 2022 - Châtelus-le-Marcheix, Frankrijk

Gisterenavond nog een rondje gelopen in Bénévent, even bij de abdij gekeken, mooi! Verder veel leegstand en geen enkel café of restaurant, maar we hebben in ons hotel lekker gegeten! Heerlijk rustig hier! Dus ook lekker geslapen😊Na een echt Frans ontbijt zijn we klokslag, de abdijklok sloeg net 9 uur🤓weer op pad gegaan. Het wachten was nog wel even op William, meestal is het wachten op de vrouwen….maar in dit geval niet…

Meestal is het wachten op de vrouwen, maar in ons geval wacht ik op William

Het was een hele warme dag 31 graden, met 10 kg op de rug en heel veel klimwerk best zwaar, maar een prachtige route!

Prachtige route! Wel veel klimmen..
Onderweg rustig aangedaan, wat opvalt dat hebben we nog niet veel meegemaakt, is dat alle kerken open zijn, onderweg nog een kaarsje aangestoken voor een vriendin🍀

Echt zo mooi onderweg!

Alle dorpen en gehuchten zijn uitgestorven, we hebben heel de dag bijna niemand gezien, echt heerlijk rustig en stil! We hadden wel steeds zin in een koude Cola, maar helaas alles gesloten…..

Stille dorpen, alles is gesloten…

We zien dan in ons boekje dat er een winkel/ café zou zijn, maar dat is er dan niet meer….. hier wel lekker in de schaduw een tijd op een bankje gezeten😎was nodig, echt heel warm…maar leuk!
Prachtige tocht, het was genieten, maar we waren weer blij bij ons overnachtingsadres te zijn. We hebben een hele verdieping, er zijn geen medepelgrims, maar misschien komt dat nog…we logeren bij mevr. Dumont in Châtelus-le-Marcheix.

Onze kamer bij mevr. Dumont waar we overnachten.
Prima hier en ze gaat zo voor ons koken, met een wijntje erbij komt dat vast helemaal goed🍷morgen kunnen we zelf ons ontbijt regelen en weer vertrekken. We willen vroeg vertrekken, het wordt weer heel warm en we hebben morgen een tocht van 29,5 km. Ik denk morgen voor het eerst op heel onze tocht vanuit Ossendrecht een taxi nodig te hebben…William wil van geen taxi weten, hij gaat sowieso het hele stuk lopen, ik waarschijnlijk ook, maar wil de mogelijkheid voor mezelf open houden😎