14 mei 2023 Mont-de-Marsan - Saint-Sever 23.5 km

14 mei 2023 - Saint-Sever, Frankrijk

Na onze rustdag zijn we vanmorgen weer met frisse zin vertrokken, het was heerlijk wandelweer🌞onze eerste rust was bij de kerk van Benquet, hier hebben we best een tijd gezeten.

Kerk van Benquet
Uitgebreid geappt met mijn dochters, ook omdat het Moederdag is🥰en we zaten heerlijk in het zonnetje! Het was een mooie afwisselende route vandaag, het bos van Les Landes ligt achter ons, dat was ook prachtig maar we liepen veel over het oude spoorwegtraject, nu wat meer afwisseling en ook wat dorpjes, altijd leuk!

Kerkje van Saint-Christau

We hebben lekker rustig aan gedaan, onderweg genoten van ons stokbroodje met kaas en onze Nescafé. Heerlijk stil overal, niemand gezien of gesproken behalve een Franse pelgrim.

Even pauzeren😊 Picknick op een boomstam, lekkere Nescafé echt genieten😊

Echt lekker gelopen vandaag, op een gegeven moment zagen we een dode das langs de weg liggen, we waren verbaasd hoe groot hij was… en een reetje en een eekhoorn gezien, levend!  altijd leuk!

Gevarieerd landschap vandaag
Na onze pauze bij het kerkje van Sainte-Eulalie liepen we langs de rivier de Ardour, altijd mooi water, best zin om een duik te nemen….

Altijd mooi water😊     Flinke klim naar Saint-Sever

Daarna was het nog even klimmen naar Saint-Sever, net toen we boven waren begon het flink te regenen/hagelen, geschuild onder een portiek, na de bui doorgelopen naar de abdij😇

Bij de abdij van Saint-Server     Bij de abdij van Saint-Sever
Echt wel prachtig hier! Tijdje rond gekeken, mooi plaatsje Saint Server maar vrijwel uitgestorven… nog wel drie Franse en een Belgische pelgrim gesproken, later toch nog een terrasje gevonden, wij dachten dat alles gesloten was….en nog een tijdje met de Belgische pelgrim gekletst, die hier ook wat kwam drinken🍻

Vanaf terrasje de abdij
Nu in onze Chambres d’ Hôtes, een heel mooi oud pand met mooie tuin en zwembad (niet verwarmd) en zo warm is het nou ook weer niet…. Dus we nemen geen duik, dit jaar wel onze zwemspullen  weer bij, die we nog niet hebben gebruikt…maar dat kan nog komen😊Mooie tuin met zwembad      Prachtig oud pand
Nu lekker luieren, de restaurants zijn dicht in Saint Sever dus buiten de deur eten is er niet bij, het schijnt wel dat we ergens een pizza kunnen halen, hopelijk lukt dat en anders hebben we nog chips met nootjes, wat mij betreft ook lekker! William vindt dat geen eten😳En ontbijt serveren ze hier ook niet, gelukkig kunnen we wel koffie zetten en er staat een doos koekjes, zo kunnen we morgen de dag wel weer beginnen😊en dan langs de boulangerie als die open is op maandag🤓we zien wel… We hebben het in ieder geval goed naar ons zin, echt genieten zo onderweg zijn!

1. Carla:
    14 mei 2023
    Lia en William, wat fijn te lezen dat het lopen zo goed gaat en vooral dat jullie aan het genieten zijn. Leuk dat we jullie verhalen zo kunnen volgen. Hopelijk zitten er lekkere koekjes in de trommel Lia!
    Maar dat zal best goedkomen 🤣
    Rust lekker uit en morgen weer lekker op pad 👋
  2. Lia en William:
    De koekjes zijn lekker😋
  3. Luciënne:
    14 mei 2023
    Leuk, jullie lopen daar als vrije vogeltjes rond.
    Op koekjes lopen moet ook lukken.
    Als het er maar genoeg zijn.😄
    Groetjes ook van Ron.
  4. Lia en William:
    15 mei 2023
    Gaat zeker lukken! Groetjes terug ook van William!
  5. Jan en Lenie:
    15 mei 2023
    Wij lopen in gedachte met jullie mee. Leuke verhalen en ontmoetingen. Wij zelf zijn ook weer in Frankrijk. Voor diegene die geïnteresseerd zijn: chateau le Poussery, nabij Montaron. Groetjes en geniet.
  6. Lia en William:
    15 mei 2023
    Dank je doen we! Jullie ook op chateau Le Poussery! Prachtig plek!
  7. Velterop, marthy:
    15 mei 2023
    Hoi lieve Lia en William, leuk van jullie te horen en mee te lezen over jullie avonturen. Gaat goed zo te lezen. Wandel ze nog even verder en hopelijk komen jullie nog veel moois tegen. Liefs 💋
  8. Lia en William:
    Dank je Marthy!
  9. Marianne:
    15 mei 2023
    Wat een leuke verhaaltjes schrijf je Lia. Ik krijg bijna(!) zin om ook te gaan. Hopelijk zijn er genoeg koekjes bij de koffie, haha
    Veel wandelplezier en lekker samen genieten.
    Groetjes
  10. Lia en William:
    15 mei 2023
    Dank je Marianne! Zeker een keer doen! Echt geweldig!