13 mei 2023 rustdag in Mont-de-Marsan 7 km

13 mei 2023 - Mont-de-Marsan, Frankrijk

Gisterenavond heerlijk gegeten bij La Cidrerie, het ciderhuis🥂

We aten in La Cidrerie, het ciderhuis🥂

Ik had ergens gelezen dat de biefstukken daar heerlijk zijn, en dat was ook zo😊de cider trouwens ook🥂Mont-de-Marsan is een mooie stad de hoofdstad van het departement Les Landes. Wij logeren in een oud Frans hotel, echt oud maar leuk! Er hangt een gigantische ventilator aan het plafond, een soort propeller, doet me denken aan opstijgen😳

Oud Frans hotel met gigantische ventilator aan het plafond😳

Vanmorgen na een lekker ontbijtje zijn we de stad in gegaan, lekker weer voor een stadswandeling. In de kerk heb ik een kaarsje aangestoken, later werden we aangesproken door een soort koster, ik met de twee woorden Frans die ik spreek gevraagd of ze een stempel had voor ons paspoort, ze begreep het en moest zo wat de hele kerk op z’n kop zetten, maar kwam terug met een stempelkussen dat aan alle kanten lekte en een stempel, wij kregen een stempel in ons paspoort en zij zat helemaal onder de inkt, maar we waren alle drie blij😂

De kerk van Mont-de-Marsan

De rest van de middag hebben we heerlijk in de zon op een terrasje gezeten, altijd leuk mensen kijken! En alweer lekker gegeten🥗Een echte leuke rustdag!

De riviertjes Le Midou en La Douze vloeien hier samen in La Midouze

Op de terugweg naar ons hotel inkopen voor morgen gedaan, zodat we weer met een gerust hart verder kunnen lopen. De route voor morgen bekeken en twee overnachtingsadressen voor de komende dagen geboekt, we zijn er weer klaar voor! Op naar Saint Jean Pied de Port, daar verwachten we over 8 dagen te zijn😊

1. Nandy Broekhoven:
    13 mei 2023
    Waar lopen jullie de komende 2 dagen heen? Wij aten in st Severin bij le petit Severin een mix van allerlei voorgerechten. Vonden ze helemaal geen probleem. Schoven een tafeltje bij en we kregen alles tegelijk. Soort tapas in veel te grote porties. Maar lekker. En gezellig eten van al die schaaltjes.
  2. Lia en William:
    13 mei 2023
    Wij lopen inderdaad naar St. Sever, goeie tip! Zie nu dat ze op zondag om 16 uur sluiten, misschien sowieso morgenavond een probleem, we zien wel. Houden jullie een blog bij? Kan jullie niet vinden?
  3. Velterop, marthy:
    13 mei 2023
    Leuk van jullie te horen. Het gaat goed begrijp ik. Nou Lia en William, wandel ze en geniet er vooral van. Liefs 💋 Marthy
  4. Lia en William:
    Dank je Marthy!
  5. Nandy Broekhoven:
    13 mei 2023
    Nee ik heb geen blog bijgehouden. Wij zijn 16 april in sjpdp aangekomen. Het reisverslag is een beetje nagenieten voor ons. Jullie situatie is erg vergelijkbaar met de onze. Qua afstanden, onderweg lekker eten en ook niet perse basic pelgrimeren. Wij Liepen net als jullie in etappes. En wat we vooral grappig vonden is dat ook bij ons “zij” naar sdc loopt en “hij” meeloopt.
  6. Lia en William:
    13 mei 2023
    O grappig inderdaad! Ja wij voelen ons een beetje luxe pelgrims, maar we doen het wel! Leuk om tips van jullie te horen!
  7. Mien:
    14 mei 2023
    Jammer van de regen, maar het gaat gelukkig goed met jullie al zijn er soms wat kleine ongemakjes. Dat hoort nu eenmaal bij een pelgrimstocht he'
    Bikkels als jullie zijn overleven dat wel!!!!!
    Nog heel veel wandelplezier, en veel lieve groetjes.
  8. Lia en William:
    14 mei 2023
    Dank je!! Gaat lukken hier!