11 mei 2023 Bourriot-Gailleres 29 km

11 mei 2023 - Gaillères, Frankrijk

Gisterenavond lekker gegeten en daarna heerlijk geslapen je hoort hier niets wat een rust heerlijk! Om 7.30uur met ons twee ontbeten en om 8.30uur weer vertrokken. Niet leuk had een tekenbeet, snel verwijderd, hopelijk geen gevolgen…De Belg had het gisteren over de stinkvogel (hoatzin) die hij gehoord had, maakte daarbij een geluid tuttetutut, en inderdaad wij hoorden de stinkvogel vandaag ook, verder de koekoek en allerlei kleine vogeltjes, prachtig!

Prachtige route!
Het was een mooie wat afwisselendere route dan de afgelopen dagen, maar ook weer heel veel over het spoorwegtraject… Het weer was ook heel afwisselend, buien en af en toe de zon🌞Als een boer met kiespijn….
Dus regencape aan en uit… We logeerden afgelopen nacht echt op het platteland dus konden we niet naar een winkel om brood te kopen, maar we wisten dat we in Roquefort (niet van de kaas) lekker konden lunchen, we besloten een lange pauze te nemen en hebben hartstikke lekker gegeten😊

Uitgebreid geluncht in Roquefort😊Na de lunch de stromende regen weer in🤨
Bij vertrek goot het helaas weer… nog een fietsende Duitse pelgrim gesproken die net bij het restaurant aankwam, druipend…Nog even in de kerk van Roquefort gekeken en toen weer op pad. Onderweg kwamen we een horde herders met schapen tegen, geen idee wat hier stond te gebeuren, maar leuke afwisseling!

.Een horde herders met schapen
Na een tijdje waren we bij het kerkje van Corbleu, even gerust op wat planken in het portaal en toen na een worsteling met mijn regencape de regen weer in..Net een tent die regencape, niet aan of uit te krijgen🤣
Het was heel de dag cape aan cape uit, verder qua temperatuur prima wandelweer. Bij de kerk van Bostens was zoals ik had gelezen gelegenheid voor koffie of thee voor pelgrims. Echt wel mooi! Bij het kerkje van Bostens, pelgrims ontvangst😇

Daar hebben we best een tijd gezeten, niemand gezien, maar we konden hier koffie of thee zetten als we wilden (niet gedaan) we waren eigenlijk toe aan iets sterkers🤣er stond ook een koelkast maar daar hebben we maar niet ingekeken🤣we hebben wel zelf een stempel in ons paspoort gedrukt🤓

Als je wil kun je hier koken, slapen ook als het moet denk ik..
Toen de laatste etappe naar ons overnachtingsadres, helaas nog een flinke bui, we kwamen druipend aan en de deur was nog op slot, stipt toen de kerkklok hier tegenover 17 uur sloeg ging de deur open en werden we ontvangen door een hele drukke, kwam misschien omdat we moe waren gastheer.

Kerk van Gaillères Mooi!
We overnachten in een soort appartementje, ons eten staat klaar in de koelkast, maar na die lunch van vanmiddag heb ik niet echt honger😳William heeft altijd honger, dus geen probleem….Eerst gezellig een wijntje/biertje gedronken in de bar hier, een drukte van jewelste met al die Fransen die na het werk op café gaan, maar was wel even gezellig😊nu genieten van een rustige avond.

1. Helene:
    11 mei 2023
    Het weer net zo wisselvallig als in Nederland …. 🫣 Maar mss toch beter dan 35 graden. Jullie hebben er in ieder geval weer een dag opzitten.👍🏻
  2. Lia en William:
    We gaan gestaag verder!
  3. Ludo:
    11 mei 2023
    Mooi verhaal weer, met mooie sfeerplaatjes.
    Die stinkvoeten in die kooi noemen we hier een papegaai, maar ik ben natuurlijk geen kenner.
    Ik ga er trouwens ook vanuit dat al dat kerkbezoek uiteindelijk stralende dagen gaat opleveren.
    Houd de moed er in!
  4. Lia en William:
    Doen we!
  5. Ludo:
    11 mei 2023
    Door het verhaal geïnspireerd, moet ik tot stinkvoeten zijn gekomen. Lees daar “stinkvogel”:-)
  6. Lia en William:
    Hebben we ook last van🤨
  7. Ester:
    11 mei 2023
    Jammer van de regen, maar wat is het daar ook mooi! Geniet er van samen!
  8. Lia en William:
    Doen we!
  9. Marina Bus:
    12 mei 2023
    Heel leuk om de reisverslagen te lezen! Boeiend geschreven. En natuurlijk heb ik direct opgezocht hoe die stinkvogel eruit ziet🤓
    En gelachen om o.a. het gedoe met de regencape 😅
    Succes met de volgende etappes.
  10. Lia en William:
    Dank je!