26 april 2018 Epernay - Montmort Lucy 25 km

26 april 2018 - Épernay, Frankrijk

Echt heerlijk geslapen! En na een lekker ontbijtje vertrekken we om 8.45 uur richting Montmort Lucy, even puzzelen om weer vanuit de stad op onze route te komen, maar is gelukt, behoorlijk klimmen.....eenmaal in de druivenvelden een prachtig uitzicht over de stad en de omgeving! De route was niet helemaal duidelijk, dus even fout gelopen, maar later weer op het goede pad! in Moussy lekker koffie gedronken, daarna weer behoorlijk klimmen richting de kerk van Chavot, echt een prachtig uitzicht daar!  Verderop een tijdje gepicknickt met ook weer een prachtig uitzicht!

Even rust en genieten van het uitzicht!

Een Nederlandse pelgrim uit Twente liep langs, dus even een praatje gemaakt. Het was een prachtige afwisselende route vandaag, het laatste stuk door het bos van Argensolle waar de wilde zwijnen flink de boel omwoelen op de paden, dat hebben we van de week al eerder gehad, echt kilometers lang.....loopt vermoeiend....en ik op mijn Teva's nog steeds vanwege mijn zere teen😬Die moest ik in deze drassigheid toch verwisselen voor mijn wandelschoenen.....prachtig hoor, maar toch een beetje afzien.....

Picknick tussen de velden

Rond 17 uur liepen we Montmort Lucy binnen, hier logeren we in hotel Le Cheval Blanc, het witte paard, dat doet me meteen aan vroeger denken.....in Putte net in Belgie is een cafe dat heet het witte paard, als de cafés in Ossendrecht sloten en wij vonden het nog te vroeg om naar huis te gaan, dan reden we weleens naar Het Witte Paard, daar werd tot vroeg in de ochtend op tafel gedanst, uiteraard niet door ons......maar wel leuk! Hier wordt niet op tafel gedanst, we hebben wel net heerlijk getafeld, rustig met ons twee, heel gezellig!