25 juni 2022 Périgueux - Saint-Astier 23 km

25 juni 2022 - Saint-Astier, Frankrijk

Na onze rustdag weer heel veel zin om te vertrekken, om 8 uur liepen we ons hotel uit, altijd leuk een ontwakende stad😊Echt een mooie binnenstad, maar als je dan zo de stad uit loopt, heel veel mooie huizen, helemaal vervallen, zo zonde…

Oude deftige huizen van vroeger in PérigueuxLeuke luikjes!
Het duurde een tijd voor we de bebouwing achterlieten…na een tijdje kwamen we langs de Abbaye de Chancelade, een abdij waar wij eerst dachten te gaan slapen, maar we hoorden van de Abt die we na wat speurwerk vonden om een stempel in ons paspoort te drukken dat dat sinds Corona niet meer mogelijk is.

Abbaye de Chancelade
Het was toch weer behoorlijk klimmen en dalen vandaag, en vaak over hele slechte paden en dan met die Teva’s aan viel niet mee…. Begon het ook nog te regenen…dus onze blauwe monstercapes weer aan.

Afzien in de regen op Teva’s…

Het was wel weer een hele mooie route, pas na vier uur wandelen onze eerste pauze, Nescafé met een stuk stokbrood met jam ergens aan een bosrand, bankjes zie je nooit als je ze nodig hebt😬

Hier woont toch niemand?
We kwamen door wat gehuchtjes waar niemand lijkt te wonen, helemaal terug in de tijd….

Oud…
Wij denken dan dat er niemand woont, maar vaak blijkt dat wel het geval te zijn😊En honden hebben ze ook overal….Het regende behoorlijk, echt niet leuk… op een gegeven moment waren we in Gravelle, en ja hoor een winkel😊Een winkel🧐
En een café dat open was, om nou met druipende regencapes naar binnen te gaan….. we zijn maar onder de luifel blijven zitten…..koud is het gelukkig niet..Toch mijn wandelschoenen maar weer aangedaan, eerst tig tenen afgeplakt, afzien dat pelgrimeren……

In de regen onder de luifel, gelukkig niet koud…
Maar wie zit hier achter een grote pul bier in het café🍺de Zwitserse pelgrim, die we in Limoges achter ons hebben gelaten, door onze rustdag zitten we weer op dezelfde hoogte, later hebben we hem weer ingehaald😊

Blauw monster op de brug🤣Duizendblad, zo mooi!
We liepen een hele tijd langs de rivier de L’Isle ik zag een ijsvogeltje dichtbij langs vliegen, zo mooi! Ondanks het slechte weer toch weer een hele mooie wandeling en een hele gezellige dag! Bij binnenkomst  hier in Saint-Astier eerst langs de bakker, lekkere koeken gekocht voor het ontbijt morgenochtend, met een Nescafé zal dat best smaken! We logeren hier bij een pelgrimsadres waar we verder niemand meer zien, maar helemaal prima! We hebben een leuke kamer met uitzicht op de L’Isle😊

Leuke kamer in Saint-Astier aan de L’Isle
Hoe mooi is dat!! De handwas is weer gedaan, verhaaltje schrijven, overnachtingsadres voor morgen gezocht en gevonden, en lekker even luieren😊We gaan straks kijken of de Aziaat hier in het dorp wel open is🤔laat die rijsttafel maar komen🤣