22 april 2018 Saint Loup en Champagne - 24 april 2018 Champillon

25 april 2018 - Warmeriville, Frankrijk

22 april 2018 Saint loup en champagne - Warmeriville18,5 km

Vanmorgen na het ontbijt thuis met de auto vertrokken naar Saint loup en champagne, daar onze auto geparkeerd op het kerkplein.

Auto geparkeerd bij de kerk

Bij een paar huizen een briefje in de brievenbus gedaan dat onze auto daar een aantal weken blijft staan....dan  weten ze dat. Na een broodje op de trap van het gemeentehuis te hebben genuttigd zijn we om 11 uur gaan lopen. Het is prachtig weer! De route loopt  door de velden velden velden, het enige verschil met de vorige etappes, en dat is echt heel mooi, is dat er nu ipv alleen graan ook gele Koolzaad velden zijn een vrolijk fleurig gezicht.

Koolzaad

Het is behoorlijk warm, af en toe lopen we door een verlaten dorpje...op de trap van de kerk in L'ecalle in de schaduw onze lunch opgegeten, gezellig! Weer verder door de velden velden velden, later in Bazancourt op een bankje op het kerkplein een tijdje geluierd....ik mijn schoenen uit, want heb al weer een blaar.....heel erg vervelend......na een tijdje weer verder, naar ons hotel in Warmereville gelopen, echt een heel oud hotel, maar grappig! We hadden gelezen dat je hier nergens kon eten, we waren voorbereid......dus hadden nog boterhammen en knakworst met een half litertje rode wijn uit een plastic beker toch best een lekkere maaltijd....die we in de avondzon op een bankje weer al op een kerkplein gezellig hebben opgegeten. Terug in het hotel waren er nog een paar gasten aangekomen, het was behoorlijk gehorig, we dachten hier gaan we geen oog dicht doen, maar toch maar proberen te slapen....of we nou wilden of niet we lagen tegen elkaar, het bed was denk ik wel 100 jaar oud en er was een behoorlijke kuil in het midden.....hier zou Herman den Blijker eens met meneer Reimers langs moeten gaan😂

Warmeriville - Reims 23,5 Km

Vanmorgen om 8.15 uur een echt Frans ontbijtje, stokbrood met jam en koffie, daarna rugtas gepakt en bij vertrek nog een echtpaar uit Maastricht gesproken die net als wij ook de camino in etappes lopen, zij logeerden ook in hotel Le Centaure, en gingen vandaag met de auto naar Reims om vandaar uit verder te wandelen, wij te voet naar Reims!

Blij onderweg!

Het was weer een tocht door de velden, lekker wandelweer, niet zo warm als gisteren, een aantal keren op ons kleed gepicknickt, en genoten van de ruimte en rust!  Op een gegeven moment zagen we in de verte Reims met kathedraal al liggen, het lijkt dan of je er bijna bent, maar was toch nog 8 km, we waren blij toen we de stad inliepen, de velden hadden we wel even gehad.......eerst naar de kathedraal, daar is het iedere middag pelgrimsontvangst, We kregen een stempel in ons pelgrimspaspoort, en hebben wat gegevens achter gelaten, als je wil helpen ze met een overnachtingsplaats zoeken, maar wij hadden ons hotel al geboekt, ook weer een oud hotel, maar helemaal prima!

24 april 2018 Reims -  Champillon 30,5 km

Gisterenavond in Reims nog lekker gegeten, redelijk goed geslapen en vanochtend buiten de deur een lekker ontbijt, daarna nog wat inkopen voor de lunch gedaan, we weten nooit of we later nog iets tegenkomen.

Royal, volgens het baasje...

Rond 8.45 uur liepen we de stad uit, al vrij snel zagen we een pelgrim met twee ezels, lijkt me een hele onderneming om met ezels onderweg naar Santiago te gaan, je hoeft dan natuurlijk niets te dragen, maar dan nog....moeilijk om een ezel op het rechte pad te houden lijkt me, wel grappig!

Druivenranken in Champillon

Het was een prachtige wandeldag, heel mooi weer en een hele mooie route, afwisselend wijngaarden, we zitten nu helemaal in de champagnestreek, maar ook prachtige stukken door de bossen en door kleine dorpjes. Op een gegeven moment zagen we in Trois Puits andere  Nederlandse  pelgrims, zij slapen op hetzelfde adres hier in Champillon, we hebben net samen met de gastvrouw Champagne uit eigen wijngaard gedronken en lekker gegeten. Het was een super leuke dag!

Het dal van de Marne

1. Carla:
    24 april 2018
    Leuk je reisverhalen Lia, veel wandelplezier samen !🌞
  2. Adrienne Goris:
    25 april 2018
    Klinkt weer heerlijk, geniet er van.... zelfs van je blaren😂😘😘
  3. Annelies Oerlemans:
    25 april 2018