26 april 2019 rustdag in Nevers 10 km

26 april 2019 - Nevers, Frankrijk

Ondanks onze rustdag toch nog 10 km gelopen vandaag, van en naar de stad en in de stad gezellig rond gelopen. Mijn slipper die ik niet kan missen laten maken bij een ouderwetse schoenmaker en een stempel in ons pelgrimspaspoort laten zetten op de Marie van Nevers daar werden we geholpen door een praatgrage Française die zich blijkbaar verveelde en Nederlands wilde leren🤔nog nooit meegemaakt......Het koste wat meer tijd dan even een stempel halen, maar gelukkig hadden we een “vrije” dag.....Na een tijdje konden we met de stempel in ons paspoort dan toch de straat weer op!

Nevers vanaf de overkant van de LoirePlace De La Republique Nevers

Leuke stad Nevers, wat door de straatjes van het oude centrum geslenterd, een aantal kerken bezocht en ook de in een glazen kistje opgebaarde Bernadette van Lourdes bezocht, voor de gelegenheid nog maar eens een kaarsje opgestoken😇ook nog lekker geluncht in een klein restaurantje, boodschappen gedaan voor morgen en nu weer lekker in ons appartement, toch nog even rust om morgen verder te gaan, ondertussen regent het, hopelijk morgen niet..... het lijkt morgen een korte en vlakke wandeling te worden, we hebben weer zin om te vertrekken😊