3 september 2024 Castrojeriz - Boadillo del Camino 21 km

3 september 2024 - Boadilla del Camino, Spanje

Gisterenavond nog even inkopen gedaan, verder was het dorp uitgestorven, geen terrasje open dus lekker op onze kamer geluierd en tv gekeken.

              Inkopen doen
Van slapen kwam nog niks, want er was heel veel lawaai op straat en in het huis waar we sliepen. Echt niet normaal……wat een herrieschoppers🤨

             Onze kamer
Maar later toch nog heerlijk geslapen en tegen 6 uur waren we weer wakker, snel naar het ontbijt dat kon vanaf 6 uur. Onze gastvrouw had alles al geregeld, heerlijk koffie! Verder was het weinig communiceren met onze gastvrouw, wat ze wel met Translate aan William liet weten: je hebt een hele mooie en sexy vrouw, dit ging over mij😳 ik voelde me alles behalve…….. maar het geeft de burger moed😂mijn dag begon best goed🤣

              Slecht weer op komst
Om 7.15 uur vertrokken we weer, heel vervelend we hoorde het in de verte al onweren en dat is niet leuk….net buiten het dorp begon het te regenen en hard te waaien dus onze blauwe monstercapes aangedaan, bliksem en donder best eng…. Er liepen gelukkig meer pelgrims niet dat dat helpt maar toch….We begonnen meteen aan een flinke klim naar 911 meter naar de hoogvlakte heel steil…..

      Veel wind        Even uitpuffen
We waren blij dat we boven waren even uitrusten… Gelukkig geen onweer meer en de regen viel ook alles mee……en het was prachtig!! Wat een ruimte!!

              Flinke klim naar 911 meter

Heel de tijd heel veel wind, gelukkig niet op kop, maar wel uit het noorden koud dus…

              Eindeloze paden
Maar wat een mooie tocht en behalve roofvogels ook een hert gezien, heel in de verte dus geen mooie foto van. Na een tijdje konden onze regencapes weer uit en hebben we even gepauzeerd en een banaantje gegeten. Een optimistische pelgrim was op een gasbrandertje koffie aan het zetten en bood ons ook aan, toch maar afgeslagen we waaiden bijna uit ons hemd🤣en de lucht was nogal dreigend…

               Mooi!

Een uurtje later kwamen we aan bij de kapel/herberg San Nikolás en daar konden we binnen koffiedrinken en koekjes eten😊

      Nog ver te gaan      Koffie in San Nicolás
Best een tijdje gezeten, een stempel in ons paspoort gedrukt en weer verder. We zitten nu in de provincie Palencia. Ondanks de lange paden en eindeloze velden toch weer een prachtige tocht! Gelukkig ook af en toe door een dorpje met kerk en ooievaarsnesten op de toren, zo mooi! Nog geen mooie foto van…

        Oude verlaten dorpenWilliam loopt vooruit
De laatste kilometers voor Boadilla del Camino gingen over een breed kiezelpad, dit liep niet echt comfortabel dus blik op oneindig en kilometers maken….. Om klokslag 12 uur liepen we Boadilla del Camino al binnen, klein dorpje dus niet ver zoeken naar ons hotel tegenover de kerk. Lekker gedoucht, handwasje gedaan en eerst gaan lunchen. Was weer lekker vooral de gazpachio, koude tomatensoep met heel veel knoflook, heerlijk! Wel heel veel vliegen, gatver daar hebben we een hekel aan…..maar we zullen er maar aan wennen.

       Ons hotel in Boadilla del Camino      Gazpachio

Net nog even naar de kerk geweest, maar die was op slot. Verder is hier niks te zien of te doen dus rust op onze kamer, overnachtingsadres voor morgen geboekt, verhaaltje schrijven, wordfeuten en straks b&b vol liefde kijken, tijd te kort😊

               Mooi Gotisch detail 

Foto’s

6 Reacties

  1. Marthy Velterop:
    3 september 2024
    Hoi Lia, nou dat van die sexy vrouw klopt toch gewoon 😜 jammer van het weer al denk ik dat dat lekkerder loopt als met hete zon. Hopelijk tref je wat rustigere slaapplekken. Geniet lekker en doe de groeten aan William 🥰
  2. Lia en William:
    3 september 2024
    😂dank je Marthy! Inderdaad in de zon zou ook zwaar geweest zijn… groetjes terug van William!
  3. Lilliane:
    3 september 2024
    Hee Rosalia,
    Jullie kunnen nu vast nooit meer jullie blauwe capes aandoen zonder aan dat schilderijtje te denken…..
    En ja, het land is daar prachtig en uitgestrekt. De stad Palencia is ook verrassend mooi, maar daar blijven jullie waarschijnlijk noordelijk van.
    Tot morgen!
  4. Lia en William:
    3 september 2024
    Ja wij blijven ten noorden van Palencia, we genieten volop hier!
  5. Marie-José:
    3 september 2024
    Weer een avontuurlijke wandeling zo te lezen.
    Wat zijn jullie al weer op tijd op jullie bestemming voor vandaag.
    Nu op naar een rustige nacht😴
  6. Lia en William:
    4 september 2024
    Heerlijk om op tijd op ons “plaats” te zijn😊