15 september 2024 El Ganso - Foncebadón 15 km

15 september 2024 - Rabanal Del Camino, Spanje

Dat viel tegen gisterenavond, het cowboy restaurant was gesloten en een ander restaurant was er niet… gelukkig konden we nog iets kopen in het winkeltje van onze albergue en hadden we een kookplaat. Soep met verpakte toast en smeerkaas, niet echt lekker maar we hadden eten…….

       Ontbijt op bed    Ochtend in El Ganso
Vanmorgen ontbijt op bed, dezelfde toast en smeerkaas met een Nescafé. Om 8.15 uur gingen we de deur weer uit. Het was heel koud, we zitten op 1018 meter, eigenlijk was het muts en handschoenen weer, maar die hebben we nou net niet bij…wij in blote benen…. Maar we hadden het zo warm, al snel begon de klim..

               We zijn weer op pad

We zijn zo aan het genieten, zo leuk om onderweg te zijn! William zag nog twee reeën, maar tegen de tijd dat ik er was waren ze er al vandoor gegaan. We liepen door een soort heidelandschap met runderen met een grote bel aan.

         Leuke afwisseling😊   Flink berg op
Leuke afwisseling! We liepen niet ver van de weg af en daar kwam een fietsende pelgrim luid zingend voorbij, en hij kon echt mooi zingen! Na zo’n 6 km hebben we ontbeten in een cafeetje net voor Rabanal del Camino. Daar kwamen twee fietsende pelgrims, een tweeling denken wij …….met alle twee één been aan… dat wil zeggen hun rechterbeen was bij alle twee een kunstbeen, dat zie je niet elke dag….

        Oud dorpje      Oud kerkje
Bij het kerkje van Rabanal Del Camino even binnen gekeken en een stempel gehaald, leuk plaatsje trouwens! Daarna klommen we steil het dorp uit, we zitten in een heel ander landschap, mooi maar zwaar….

        Heide langs het pad     Moe moe moe
En echt hele slechte paden, ik ben blij dat ik met stokken loop William heeft ze thuis gelaten, maar mist ze ook niet…. Hij voelde wel vandaag voor het eerst zijn scheenbeen weer…dus net ingesmeerd…..ik loop al bijna vanaf het begin met een knieband lijkt te helpen…en ook smeren met traumagel….en doseren in onze afstanden….Je ziet dat heel veel pelgrims moeilijk lopen, kniebanden aan hebben of kompressiekousen (die heeft William thuis gelaten) al met al wordt er heel wat afgesukkeld….en genoten!!

               We zijn al hoog
We spraken nog een reisleidster die met 12 Amerikanen de highlights van de Camino doet, helemaal georganiseerd…. Ze worden tijdens het wandelen door een reisleider begeleid en om de 3 km staat het busje op een plek om ze te voorzien van alle gemakken die nodig zijn, na de wandeling worden ze naar een luxe hotel gebracht. Zij hadden in de Parador van León geslapen😊

         Flink berg op   Smalle paadjes
Wij voelen ons ook al best luxe pelgrims, maar de meeste die we onderweg zien hebben een dagrugtasje bij en laten hun spullen naar een volgende hostal vervoeren, big business hier die busjes met koffers zie je overal… nee dat is onze pelgrims eer te na wij sjouwen alles zelf mee😇het echte werk!

                Onze zolderkamer
We hadden niet geboekt voor vanavond, maar het is toch weer gelukt, we zitten op een zolderkamer in een albergue in Foncebadón op 1439 meter hoogte, maar die zolderkamer is heel laag..…. Nou ben ik niet zo groot, maar heb toch al een flinke buil op mijn hoofd en dat deed zeer… William moet helemaal gebukt lopen….

         Voorgerecht    Hoofdgerecht
Het was weer een prachtige tocht vandaag en het weer kan niet beter🌞net al warm geluncht in het zonnetje en nu luieren op onze kamer. Morgen eerst nog wat klimmen naar Cruz de Ferro en dan afdalen naar Molinaseca daar hebben we net een hotel geboekt, 20 km we hebben er al weer zin in!

Foto’s

6 Reacties

  1. Hans en marleen:
    15 september 2024
    Nou ik begrijp dat het voor mij met een fiets ook te doen is
    Heb alleen geen tweelingbroer 🤣🤣🤣.
    Was weer een leuk verhaal vandaag. Succes verder.
  2. Lia en William:
    15 september 2024
    Er zijn zeker mogelijkheden! Dank je lukt aardig hier!
  3. Marie-José:
    15 september 2024
    Blijkbaar heb je luxe pelgrims en werkpelgrims, ik weet wel in welke categorie jullie passen 😀
    Respect!
  4. Lia en William:
    15 september 2024
    Dank je! Wij willen het inderdaad zo doen😊
  5. Marthy Velterop:
    16 september 2024
    Hoihoi luxe pelgrims, leuke verhalen en ja als het frisser wordt rest niets anders dan elkaar opwarmen bij gebrek aan wanten etc. Geniet nog lekker van jullie prestatie. Liefs 💋 Marthy
  6. Lia en William:
    16 september 2024
    Zo is dat, heel gezellig! Wij gaan gewoon door!