4 mei 2018 Bouilly - Eaux Puiseaux 17 km

4 mei 2018 - Bouilly, Frankrijk

Inderdaad ging gisteren de supermarkt om 16.30 uur open, magnetronmaaltijden hadden ze niet, verder ook niet veel, maar wel stokbrood en gebakjes, daar maar voor gekozen en later in onze chambre d' hotels op onze kamer opgegeten, hartstikke lekker!

Appelcider bij onze gastheer!

We werden door onze gastheer ontvangen met appelcider, hij zat zelf al uitgebreid te borrelen met een Frans echtpaar, wij hebben maar gewoon mee gedaan! Echt een hartelijk ontvangst, na een glaasje toch maar naar onze kamer gegaan, echt heel mooi, lekker in bad gelegen en vroeg gaan slapen.....

Vanmorgen weer helemaal uitgerust opgestaan, onze gastheer had een heerlijk ontbijt gemaakt.

Een heerlijk ontbijt!

We waren met 7 gasten, gezellige sfeer! Ja deze man doet zijn werk echt met liefde, een geweldig adres voor pelgrims 49 euro echt goedkoop als we kijken hoe vies en armoedig we al voor meer geld hebben overnacht......

Picknick met een schitterend uitzicht!

Blij vertrokken we weer, en het was echt een hele mooie route en heel mooi weer, we hadden de tijd, maar 17 km vandaag, dus op tijd gerust en genoten van de prachtige vergezichten!

In Sommeval een tijdje op een bankje gezeten, ik zag dat in het wapen van Sommeval een wolf is afgebeeld.

Wapen van Sommeval, ik heb het niet zo op wolven....

Later na Sommeval toen we in een heel groot stil bos liepen moest ik denken aan de opkomst van de wolven 😳 En aan Roodkapje, of eigenlijk vooral aan grootmoeder.....zat die niet in de maag van de grote boze wolf......nouja gelukkig geen wolven gezien, alleen een kop van een wild zwijn, maar die leefde niet meer.....hing opgezet aan een jachthut......

Bij binnenkomst van Eaux Puiseaux een broodje gegeten op een bankje, de kinderen van het huis tegenover het bankje waren in de auto aan het spelen, de muziek stond al aan, ze waren een jaar of 6, we waren niet verbaasd geweest als ze gestart hadden en de berg afgebold waren......maar het viel mee, ze kregen ons in het vizier en het meisje plukte een boeketje uit de tuin en gaf dat aan mij! Heel lief, ik kreeg er ook nog een kusje bij! De ouders hadden een brocanterie, daar zijn we maar eens gaan kijken, heel veel oude rommel, niets wat we wilden hebben, anders waren we het later op gaan halen.....zelfs de koffie die aangeboden werd afgeslagen.......

De brocanterie.....

We slapen hier in Eaux Puiseaux, maar kunnen pas om 18.30 uur in ons hotel terecht, er is ook nog een restaurant in het dorp, het zou open zijn maar niemand te zien, half uurtje op het terras blijven zitten, niemand gezien....toen alvast maar in de tuin van ons hotel gaan zitten, gelukkig mooi weer! En nu lekker op onze kamer, en direct eten, we zijn denk ik de enige gasten, lekker rustig.....en straks ook nog een slaapplaats voor morgen zien te vinden, lukt nog niet, maar komt vast goed...